Inauguració de l’exposició en homenatge a l’etòleg Jordi Sabater Pi

By 29 de maig de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 29.05.2003

Inauguració de l’exposició en homenatge a l’etòleg Jordi Sabater Pi

“Sabater Pi. Dibuixos” és el títol de l’exposició-homenatge que l’Escola Superior de Disseny i Art Llotja ha organitzat en reconeixement a la tasca artística duta a terme per l’etòleg Jordi Sabater Pi, amb la col·laboració del Parc Científic de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona. La mostra, que s’inaugurarà el proper divendres 30 de maig a les 20 h a la Llotja Avinyó (Pl. Verònica, 2), podrà visitar-se fins el 30 de juny en horari de dilluns a divendres de 17 a 21h.

L’acte d’inauguració comptarà amb la presència del mateix Sabater Pi, del director general del Parc Científic de Barcelona Màrius Rubiralta, la degana de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona Montserrat Freixa i el Tercer Tinent d’Alcalde i Regidor Ponent de Turisme Jordi Portabella, entre d’altres personalitats. L’exposició és una revisió general de la creació de Sabater Pi fins ara mai mostrada al públic general i una eina pedagògica que permet acostar als futurs il·lustradors el món de la il·lustració científica.

Nascut a Barcelona l’any 1922, Sabater Pi va iniciar-se en l’etologia i l’antropologia inicialment per la via autodidacta durant la seva estada a Guinea Equatorial entre els anys 1940 i 1969, on va començar les seves recerques de camp, que el van portar a ser considerat com a una de les primeres autoritats mundials en l’estudi dels primats en estat natural i també dels amfibis. Retornat a Barcelona, va cursar estudis universitaris de Psicologia i l’any 1977 va esdevenir professor de la Universitat de Barcelona, on va obrir camí en matèria d’etologia en l’àmbit estatal. Catedràtic emèrit de la UB des de l’any 1987, Sabater Pi és també professor honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona i per la Universitat Autònoma de Madrid, i ha estat guardonat, entre molts altres mèrits, amb el Premi de la Fundació Catalana per la Recerca (1991) i la medalla d’or al mèrit científic de l’Ajuntament de Barcelona (1996) a més del Premi Kyoto, la Creu de Sant Jordi o el Premi Nacional de Geografia.