Foto: Gycardial Diagnostics.
 12.02.2021

GlyCardial completa el reclutament de l’assaig EDICA que validarà el seu dispositiu de diagnòstic per a la isquèmia cardíaca

GlyCardial Diagnostics, amb seu al Parc Científic de Barcelona, anuncia la finalització del reclutament de pacients que participaran en l’assaig EDICA, un estudi internacional in vitro multicèntric per validar el rendiment d’Apo J-Glyc  com a nou biomarcador per a la detecció precoç de la isquèmia miocàrdica– i que involucrarà deu centres hospitalaris capdavanters d’Espanya i el Regne Unit.

L’estudi s’ha dut a terme a 10 centres del Regne Unit i Espanya: Lister Hospital – East and North Hertfordshire NHS Trust, West Middlesex University Hospital,  Hospital Universitario La Paz, Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Hospital Universitario Central de Asturias, Hospital Clínico Universitario de Santiago, Hospital Álvaro Cunqueiro, Hospital Universitario San Juan de Alicante , Hospital General Universitario Gregorio Marañón i Hospital Universitario Virgen Macarena.

Aquest és una fita clau per a la companyia que ha estat possible gràcies al compromís i ardu treball de totes aquestes institucions, i més encara en el context de la pandèmia COVID-19.

L’assaig EDICA està dissenyat per a validar el rendiment d’Apo J-Glyc com un nou biomarcador per a la detecció precoç d’isquèmia miocàrdica, i forma part del Projecte AGLYC, finançat per la Comissió Europea en el marc de l’Instrument PIME del Programa Marc Horitzó 2020.

La validació d’aquest nou biomarcador representarà un avanç important en l’àmbit cardiovascular, ja que actualment no hi ha biomarcadors específics per a la detecció precoç de la isquèmia. Aquest diagnòstic precoç permetrà identificar l’esdeveniment quan el dany cardíac continua sent reversible, minimitzant les conseqüències de la malaltia.