Fernando Albericio participa en la Conferència del Projecte PILA-Network

By 16 de juliol de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 16.07.2011

Fernando Albericio participa en la Conferència del Projecte PILA-Network

Els dies 7 i 8 de juliol representants dels 18 països de Llatinoamèrica i de les 4 universitats europees que formen la Red PILA (Red de Propiedad Intelectual e Industrial en Latinoamérica) es van reunir a la ciutat de Panamà en el marc del Projecte PILA-Network, per trobar respostes pràctiques a les oportunitats i reptes que presenta la gestió de la propietat intel·lectual a les universitats en l'entorn d'una economia basada en el coneixement. En representació de la Universitat de Barcelona hi va assistir Fernando Albericio, director general del Parc Científic Barcelona i president del Comitè Tècnic de la RedEmprendia.

La Conferència del Projecte PILA-Network va reunir experts i profesionals interessats en el tema d’innovació en les universitats –procedents tant d l’àmbit acadèmic i la recerca científic-tecnològica, com de l’àrea governamental i empresarial– per debatre els desafiaments polítics i de gestió i compartir experiències que difonguin coneixement sobre la implementació de la propietat intel·lectual com a eina d’innovació i competitivitat en les institucions d’educació superior. Al fórum també van assistir representants d’oficines de registre de drets de propietat intel·lectual i industrial de 25 països de Llatinoamèrica i Europa, així com delegats de l’Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual i de l’Oficina Europea de Patents.

La intervenció de Fernando Albericio, Infraestructures per a l’emprendimiento: de la incubadora al parc científic-tecnològic“, es va dur a terme en el marc d’una sessió dedicada a “Les Universitats, actors clau en la generació del coneixement”, moderada per Senén Barro, president de RedEmprendia. Entre les conclusions derivades d’aquesta sessió, està la necessitat d’augmentar els mecanismes i agents implicats en la transferència del coneixement i desenvolupament tecnològic de la universitat al teixit socioeconòmic, recolzant també la innovació i la emprenedoria empresarial.

El projecte PILA-Network (co-finançat pel programa ALFA III de la Unió Europea, des de Novembre 2008) pretén ser l’embrió d’una futura xarxa de propietat intel·lectual llatinoamericana més àmplia que incorpore més universitats i països de Llatinoamèrica a la Red PILA. Un cop finalitzi el període de co-finançament ALFA III, aquesta xarxa buscarà aconseguir nous reptes i resultats que seran definits i establerts en els plans d’acció futurs.