Fernando Albericio, nou director general del Parc Científic de Barcelona

By 27 de juny de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 27.06.2005

Fernando Albericio, nou director general del Parc Científic de Barcelona

El catedràtic de Química Orgànica de la UB Fernando Albericio ocupa a partir d'avui el càrrec de director general del Parc Científic de Barcelona. El Patronat de la Fundació Parc Científic de Barcelona ha elegit la nova direcció del PCB que implica a més el nomenament de Montserrat Vendrell com a sotsdirectora general. El nou equip de direcció substitueix a Màrius Rubiralta i Josep Samitier que el passat 9 de juny van prendre possessió dels càrrecs de rector i vicerector de Política Internacional, respectivament, de la UB.

Fernando Albericio (Barcelona, 1953) és llicenciat en Ciències Químiques i doctorat en Química Orgànica per la UB. Després de diverses estades postdoctorals als EUA i a França, l’any 1985 es va reincorporar a la UB on ha desenvolupat la seva activitat docent i investigadora. Durant el període 1992-1994 va dirigir el Centre d’Investigacions de Pèptids de l’empresa Millipore-Waters de Boston. En els darrers anys ha combinat la tasca docent a la Facultat de Química amb la direcció d’un dels grups de l’Institut de Recerca Biomèdica del PCB (IRB-PCB), en què ha estat responsable del Laboratori de Química Combinatòria. Els seus principals programes de recerca estan dedicats a l’estudi de la síntesi i la relació estructura-activitat de compostos antitumorals, molts dels quals aïllats del mar, com també d’altres relacionats amb les patologies del sistema nerviós central i amb les que s’associen al metabolisme.

Així mateix, Albericio és autor de més de 400 articles en revistes científiques internacionals de reconegut prestigi i de divuit patents, i és coautor de diversos llibres, entre d’altres, Aproximació química a la síntesi de pèptids i proteïnes (1997) i Síntesi en fase sòlida. Una guia pràctica (2000). L’any 1994 va ser guardonat amb el premi Leonidas Zervas que atorga la Societat Europea de Pèptids, i el 2003 va rebre la Distinció de la Generalitat de Catalunya per a la Promoció de la Recerca Universitària.

Montserrat Vendrell (Barcelona, 1964) és doctora en Ciències Biològiques per la UB i compta amb una experiència de més de deu anys en recerca biomèdica i biotecnològica. Com a investigadora postdoctoral, va desenvolupar la seva recerca al Roche Insitute of Molecular Biology de New Jersey (EUA) durant els anys 1992 i 1994 i després, en el període 1995-1997, a l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona del CSIC. L’any 1997 va realitzar el Màster de Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra.

Des de l’any 2002, Vendrell ha estat directora científica del PCB portant a terme, entre d’altres tasques, el disseny i la direcció dels serveis científics i les plataformes biotecnlògiques, a més de les relacions internacionals del PCB en xarxes relacionades amb la biotecnologia. A més, ha estat la persona del PCB que ha participat en l’equip de direcció de la Bioincubadora CIDEM-PCB i, durant l’ any 2005, ha col·laborat amb la Generalitat de Catalunya en el llançament i el desenvolupament de la Bioregió Catalana.