Sense categoria

By 30 d'agost de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 30.08.2011

Fernando Albericio, guardonat per la Universitat de Xile

El 17 d'agost, en la Facultat de Ciències Químiques i Farmacèutiques de la Universitat de Xile, Fernando Albericio, director general del Parc Científic Barcelona (PCB), catedràtic de Química Orgànica de la Universitat de Barcelona i investigador principal de l'IRB Barcelona va impartir la classe magistral: "Ciència Interdisciplinària i Interestamental: Nanotecnologia, un bon exemple". Durant l'acte, que va reunir prop de 80 persones, el científic va ser guardonat per la seva destacada contribució al Doctorat en Ciències Farmacèutiques de la Universitat de Xile i el suport brindat al Laboratori de Nanobiotecnologia d'aquesta Facultat.

Durant la classe magistral –que es va dur a terme en el Saló d’Actes Professor Mario Caiozzi de la Facultat– Fernando Albericio va compartir amb els assistents la seva experiència en el desenvolupament de la ciència Interdisciplinària –com ara la Nanociència–, i en la posada en marxa de diferents projectes de col·laboració entre universitat i empresa.

Com a director del Parc Científic Barcelona, Albericio va subratllar la importància que la universitat tingui una activitat interdisciplinària i interestamental per forjar una nova relació amb la societat: “Ha d’haver-hi transferència; la nostra recerca ha de transcendir i impactar a la societat”.

Fernando Albericio va explicar també els avantatges que comporta la constitució d’un parc científic: “Es crea una manera de gestionar més recursos i hi ha oportunitats d’ocupació, evitant la fugida de cervells. Un parc científic és un lloc de trobada entre creadors, empresa i societat i mai hauria de ser un pàrquing de joves de 19 a 24 anys o una urna transparent de savis”.

En finalitzar la classe magistral, el degà de la Facultat de Ciències Químiques i Farmacèutiques, Luis Núñez, va destacar la fructífera col·laboració entre Fernando Albericio i Marcelo Kogan, acadèmic i director del Laboratori de Nanotecnologia d’aquesta unitat acadèmica, i va lliurar al director del PCB un reconeixement per la seva contribució al Doctorat en Ciències Farmacèutiques de la Universitat de Xile i al suport brindat al Laboratori de Nanobiotecnologia d’aquesta Facultat.

Luis Núñez va destacar que “el Dr. Fernando Albericio ha impulsat una estreta col·laboració amb la nostra institució que s’ha plasmat en la cotutela d’estudiants de Doctorat en Ciències Farmacèutiques amb acadèmics de la nostra facultat. Així mateix, ha rebut al seu grup de treball a estudiants de l’esmentat doctorat perquè realitzin estades al Parc Científic Barcelona. D’altra banda, el Dr. Albericio ha cooperat a la creació del Laboratori de Nanobiotecnologia de la Universitat de Xile, que constitueix un marc d’excel·lència per a la formació d’estudiants recolzant així al desenvolupament de les ciències farmacèutiques a la nostra universitat”

El degà també va revelar que ambdós centres signaran en un futur proper un conveni de col·laboració per a la cooperació científica i educativa.