Fernando Albericio, doctor ‘honoris causa’ per la Universitat de Buenos Aires

By 12 de gener de 2011No Comments
 12.01.2011

Fernando Albericio, doctor ‘honoris causa’ per la Universitat de Buenos Aires

La Comissió d'Ensenyament del Consell Superior de la Universitat de Buenos Aires (UBA), a Argentina, ha atorgat el títol de doctor ‘honoris causa' al director general del Parc Científic Barcelona i catedràtic de Química Orgànica de la Universitat de Barcelona, Fernando Albericio, en reconeixement a la tasca de recerca i docent que ha desenvolupat al llarg de la seva àmplia trajectòria professional.

La concessió d’aquest títol s’ha fet a proposta de la Facultat de Farmàcia i Bioquímica de la UBA, amb la qual manté una estreta vinculació, a través de diversos convenis de cooperació. Aquesta proposta destaca especialment el seu treball com a investigador –ha publicat més de 550 articles científics a revistes de difusió internacional i ha presentat més de 40 patents– i l’excel·lència assolida en l’àmbit acadèmic –ha dirigit més de 30 tesis doctorals, algunes d’elles de la UBA, que han rebut una qualificació excel·lent-cum laudem– així com la seva participació en més de 150 conferències internacionals i en Comitès i Consells editorials de múltiples revistes científiques internacionals de reconegut prestigi.

Fernando Albericio va obtenir el doctorat en Ciències Químiques, per la Universitat de Barcelona, l’any 1981 i, després de diverses estades postdoctorals a la Tufts University (Estats Units), la Université d’Aix Marsella (França) i la Universitat de Minnesota, va reincorporar-se a la Universitat de Barcelona com a professor titular. Entre el 1992 i el 1994 va ser director de recerca en pèptids a Milligen/Bioresearch (Boston, EUA). Des del 1995 és catedràtic de Química Orgànica per la Universitat de Barcelona i actualment compagina la direcció executiva del Parc Científic Barcelona amb la seva tasca com a investigador principal de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i el seu càrrec com a docent a la Universitat.

En els últims anys ha estat estretament vinculat amb la transferència de coneixement i tecnologia a la societat, i ha facilitat la creació d’ empreses biotecnològiques. És membre del Consell d’Administració de diverses fundacions i empreses i consultor de firmes que treballen en el sector químic i farmacèutic.