Fernando Albericio, conferenciant convidat per la Universitat Tecnològica de Panamà

By 11 d'octubre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 11.10.2010

Fernando Albericio, director del Parc Científic Barcelona (PCB) va impartir el proppassat dijous a la Universitat Tecnològica de Panamà (UTP) la conferència: "Els parcs científics universitaris, motors de la nova economia". L'acte –presidit per la rectora de la UTP, Marcela Paredes de Vásquez– va comptar amb l'assistència de destacades autoritats, representants de la comunitat acadèmica i científica panamenya, i directius i col·laboradors de l'UTP encarregats dels projectes relacionats amb la responsabilitat social, universitat-empresa i innovació. A la trobada Fernando Albericio va compartir amb ells les seves experiències al Parc Científic Barcelona. L'objectiu de la universitat panamenya és iniciar un projecte similar.

Al llarg de la seva conferència, el director general del PCB va declarar que els parcs científics neixen amb un objectiu de generar coneixement per després transferir-lo a la societat. En aquest sentit va recordar que el Parc Científic Barcelona va sorgir de l’ interès d’aconseguir un apropament de la universitat amb el sector empresarial i la societat amb l’objectiu de promoure la col·laboració entre aquests tres agents per tal d’impulsar la innovació, i que en l’actualitat el PCB compta ja amb 75 empreses, tres instituts i amb més de 2.000 professionals convertint-se en un referent internacional en el foment de la innovació.

Fernando Albericio també va insistir en que s’ha de potenciar la investigació mitjançant la inversió de més recursos públics, però també involucrant més al sector privat, i que a Panamà seria aconsellable que les universitats estatals impulsessin un parc científic amb la finalitat d’oferir als joves docents i investigadors l’oportunitat de compartir els seus coneixements i idees innovadores per a cristal·litzar-les en empreses, generar patents i altres productes que redundin en benefici del país.

El director general del PCB va destacar, així mateix, el potencial del capital humà a las universitats com la UTP i va remarcar la importància de que institucions com aquesta comptin amb els recursos necessaris pel desenvolupament de projectes innovadors com “les tres T”: tecnologia, talent i tolerància.