Sense categoria

Exposició “Els embrions i la medicina del segle XXI”

By 10 de gener de 2003novembre 18th, 2020No Comments
 10.01.2003

Exposició “Els embrions i la medicina del segle XXI”

El proper dijous 16 de gener de 2003 s'inaugurarà al vestíbul de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona l'exposició "Els embrions i la medicina del segle XXI", organitzada pel Parc Científic de Barcelona en coordinació amb l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la UB, amb el suport de la Universitat de Barcelona i el Ministerio de Ciencia y Tecnología, -dins el marc d'accions especials del "Programa Nacional de Difusión de la Ciencia y la Tecnología", del Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica 2000-2003-.

L’acte, que se celebrarà a les 17:30h, comptarà amb la presència del rector de la Universitat de Barcelona Joan Tugores i el director general del Parc Científic de Barcelona Màrius Rubiralta. Així mateix, també hi seran presents els assessors científics de l’exposició: la directora de l’OBD Maria Casado i el catedràtic de biologia cel·lular de la UAB i membre de l’OBD Josep Egozcue, així com la responsable de comunicació del PCB i comissària de l’exposició Rosina Malagrida.

L’exposició sorgeix amb l’objectiu de fomentar la participació del públic en un debat social informat entorn l’ús d’embrions com a font de cèl·lules mare. En aquesta línia, cobreix els aspectes ètics i científics que envolten aquesta temàtica, així com les opinions de diferents sectors de la societat. Així mateix, posa a l’abast del públic no especialitzat l’estat actual de la recerca, els darrers avenços i les teràpies que es podrien desenvolupar fent ús de les cèl·lules mare.

A través de diferents elements interactius i fòrums virtuals de discussió, l’exposició recull les diverses opinions dels visitants, que s’aniran mostrant periòdicament a través de la web de l’exposició (www.pcb.ub.es/expoembrions).

Ubicada al vestíbul de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, l’exposició romandrà oberta al públic de forma gratuïta del 16 de gener al 2 de març de 2003, de dimarts a dissabtes de 10 a 20 h, i diumenges i festius de 10 a 14 h.