Foto: Esteve.
 28.04.2020

Esteve se suma a la lluita contra la pàndemia amb diverses donacions i col·laboracions en recerca

Esteve participa en tres projectes europeus per a la identificació i/o reposicionament de fàrmacs amb activitat davant la pandèmica de la COVID-19; per a la detecció del SARS-CoV-2; i per analitzar la implicació del receptor sigma-1 en el cicle d'infecció viral. A més, el grup farmacèutic– qué ubicat al Parc Científic Barcelona el seu Centre per al Descobriment de Fàrmacs i Desenvolupament Preclínic, ha fet diverses donacions adreçades a aquells professionals sanitaris, pacients i persones que estan en primera línia de la pandèmia.

Esteve està participant en la plataforma europea de supercomputació EXSCALATE4CoV (EAC), finançat per la Comissió Europea en una recent convocatòria exprés sobre la COVID-19 en el marc del programa H2020. L’objectiu d’aquest projecte és doble. Per una banda, la identificació/reposicionament de medicaments amb activitat davant la COVID-19 mitjançant un procés de simulacions in silico (via simulació computacional) i validacions in vitro. I, per altra banda, desenvolupar i consolidar una eina eficaç per contrarestar futures epidèmies.

El laboratori farmacèutic ha facilitat també un equip amb tecnologia de darrera generació per fer assajos de detecció massiva de la COVID-19, en una iniciativa conjunta del Parc Científic de Barcelona (PCB) amb el Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica (CNAG), l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona).

També ha subministrat un compost en investigació amb activitat sigma-1 selectiva per fer estudis in vitro, tant d’àmbit nacional com internacional. Segons un estudi publicat fa poc1 per un consorci internacional integrat per més de 90 investigadors de tot el món, el receptor sigma-1 podria estar implicat en la infecció del SARS-CoV-2.

Des de l’inici de la pandèmia mundial, Esteve segueix garantint l’abastiment de medicaments essencials i no essencials aplicant mecanismes interns de control addicional i adaptant les seves plantes de producció de principis actius tant a Espanya (Celrà i Banyeres del Penedès) com a la resta del món.

Campanya solidària de donacions

Esteve ha fet diverses donacions adreçades a aquells professionals sanitaris, pacients i persones que estan en primera línia de la pandèmia de la COVID-19. Les donacions d’equips de protecció individual (EPIs) s’han fet a través del Ministeri de Sanitat i la Unió Catalana d’Hospitals i distribuït per diversos centres hospitalaris d’Espanya, i la donació de fruita i aliments mitjançant Refruiting i el Banc d’Aliments. La companyia també està col·laborant en investigacions nacionals i internacionals en la lluita contra la COVID-19.

També ha donat material sanitari per contribuir a la protecció dels professionals sanitaris que atenen pacients amb SARS-CoV-2. Concretament, 200 vestits de protecció, 30.000 guants, 1.000 mascaretes i 800 peücs.

A més, el grup farmacèutic també ha volgut contribuir al benestar dels sanitaris repartint més d’un centenar de caixes de fruita fresca, equivalents a més de mitja tona (676 kg), a diferents hospitals de Madrid (Hospital La Paz i Hospital Gregorio Marañón) i de Barcelona (Hospital Clínic i Hospital de la Vall d’Hebron), i fent una donació de menjar al Banc d’Aliments perquè es pugui distribuir entre les persones i famílies més vulnerables.