L’Ajuntament de Barcelona reconeix les universitats de la ciutat distingides com a CEI

By 10 de novembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 10.11.2010

Ahir 9 de novembre, va tenir lloc al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona un acte de reconeixement a les universitats que han estat distingides pel Ministeri d'Educació amb el títol de Campus d'Excel·lència Internacional (CEI). A l'acte van assistir-hi el secretari general d'Universitats del Ministeri d'Educació, Màrius Rubiralta i els rectors de les universitats de Barcelona, Autònoma, Politècnica de Catalunya i Pompeu Fabra. El Parc Científic Barcelona forma part del 'Barcelona Knowledge Campus', un dels projectes que ha obtingut aquest reconeixement, promogut conjuntament per la UB i la UPC.

Durant l’acte, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat que l’Ajuntament de Barcelona, a través del Sector de Promoció Econòmica, fa un any que treballa en la creació d’un clúster d’educació superior que es podrà materialitzar el 2011. El clúster integrarà les universitats públiques i privades, les fundacions universitàries, les escoles de negocis, les plataformes interuniversitàries especialitzades i els centres especialitzats.

El clúster d’Educació Superior de Barcelona, és una de les propostes recollides al Pla Estratègic Metropolità de Barcelona 2020, i vol ser un referent mundial en el camp de la formació superior de postgrau, contribuint a la projecció internacional de Barcelona i les seves capacitats i a l’atracció de talent, però també reforçant l’educació superior com un sector econòmic estratègic.

En la convocatòria 2010, el Ministeri d’Educació ha reconegut com a campus d’excel·lència el Health Universitat de Barcelona Campus (HUBc) a més del Campus ENERGIA de la UPC, i el Campus UPF-Icària Internacional.