Àngel Menargues, responsable de la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (Foto: Daniel Portales, PCB).
 20.09.2018

La UTOX-PCB participa en el projecte Preclinonco per desenvolupar nous fàrmacs oncològics innovadors

La Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (UTOX) del Parc Científic de Barcelona (PCB) participa en un consorci que vol desenvolupar i validar preclínicament nous candidats a fàrmacs oncològics first-in-class. El projecte, anomenat Preclinonco, acaba de rebre una injecció de prop de 350.000 euros en la convocatòria Retos-Colaboración 2017, promoguda pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats amb fons FEDER.

El projecte Preclinonco (Ref: RTC-2017-6037-1) té com a finalitat el desenvolupament de nous candidats a fàrmacs per a quatre tipus de malalties oncològiques que no tenen un tractament eficaç: el rabdomiosarcoma infantil i els càncers de pulmó, pàncrees i ronyó.

Es partirà de molècules que han demostrat la seva eficàcia en diferents línies de cèl·lules tumorals in vitro, i es durà a terme un estudi que permeti obtenir dades de la seva eficàcia, toxicitat, farmacocinètica, farmacodinàmia i manufacturabilitat.

A partir d’aquesta informació, es decidirà quina molècula és millor per realitzar el desenvolupament regulatori preclínic i, posteriorment, els assajos clínics en humans.

A més de la UTOX-PCB participen en el projecte el Vall d’Hebron Research Institute (VHIR), el centre tecnològic Leitat i Inkemia IUCT Group, com a coordinador. El desenvolupament de tecnologia i la inversió en R+D reportarà per al socis uns resultats tècnics patentables en forma de nous productes, processos o tecnologies.

Notícia relacionada [+]