La Fundación Bosch i Gimpera organitza la 3a edició de Transfereix!

By 2 d'octubre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 02.10.2012

La Fundación Bosch i Gimpera organitza la 3a edició de Transfereix!

El proper 10 d'octubre tindrà lloc a l'Auditori del Parc Científic de Barcelona (PCB) la tercera edició de Transfereix!, promoguda per la Fundació Bosch i Gimpera (FBG). L'objectiu de la jornada és donar a conèixer com protegir els resultats de recerca; què fer per que aquests resultats arribin al mercat; i quin suport ofereix l'Àrea de Valorització i Llicències de l'FBG en la seva protecció, valorització i comercialització. A la trobada, investigadors de la Universitat de Barcelona que ja han transferit la seva tecnologia (o estan en procés de fer-ho) compartiran les seves experiències amb altres investigadors que vulguin transferir els resultats dels seus projectes de recerca a la societat.

L’acte de presentació anirà a càrrec de Silvia Atrian, vicerectora d’Innovació i Transferència del Coneixement de la UB, i M. Carme Verdaguer, directora general de l’FBG i serà moderada per Isabel Durán, project manager de l’Àrea de Valorització i Llicències de l’FBG. En aquesta edició els experts que compartiran les seves experiències amb els assistents són: Pascual Segura, director del Centre de Patents de la UB; Ignasi Labastida; responsable de l’Oficina de Difusió del Coneixement, CRAI-UB; Lurdes Jordi. directora de l’Àrea de Valorització i Llicències de l’FBG; Enric Bertran, catedràtic del Departament de Física Aplicada i Òptica de la UB; i Sergio Escalera, professor lector del Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi de la UB; Diego Muñoz. professor titular del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica de la UB.

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) és el centre de transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la Universitat de Barcelona (UB). El seu objectiu és aconseguir que les capacitats cientificotècniques i els resultats de la recerca generats a la UB arribin al mercat i a la societat a través de contractes d’R+D+I, de consultoria i serveis, o bé a través de la protecció, valorització i llicència de patents o de la creació de noves empreses basades en el coneixement.

L’Àrea de Valorització i Llicències de l’FBG s’encarrega de traslladar al mercat els resultats de la recerca de la UB a través de la llicència de les tecnologies protegides. La seva missió és assegurar la identificació, la protecció, la valorització i la comercialització de les invencions dutes a terme per investigadors i professorat de la UB amb la finalitat de portar els beneficis d’aquestes descobertes a la societat i, a la vegada, aconseguir un bon retorn per a la Universitat i els seus investigadors. L’Àrea de Valorització i Llicències forma part de les Unitats de Valorització Tecnològica d’ACC1Ó, l’agència de suport a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya.