Es presenta l’obra “Directores de cine en Cataluña, de la A a la Z”, de Magí Crusells

By 27 de març de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 27.03.2009

El proppassat dijous 26 de març, es va presentar al Club Social de la seu de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) a Catalunya el llibre Directores de cine en Cataluña, de la A a la Z de Magí Crusells, catedràtic d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona (UB), i secretari del , entitat associada al Parc Científic de Barcelona. A l'acte van intervenir Joel Joan, president de l'Acadèmia del Cinema Català; Joan Duran, editor de la UB; Joan Oliver, cap del Departament d'Història Contemporània de la UB; l'autor de l'obra, Magí Crusells, i Josep Maria Caparrós, director del Centre d'Investigacions Film Història.

Editat per Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona (UB), el llibre conté 375 entrades, per ordre alfabètic, de persones que han dirigit pel·lícules a Catalunya i viuen i treballen de manera estable a la comunitat, independentment de la llengua que utilitzen en els seus films. El diccionari inclou des de el nom de Fructuós Gelabert, un dels fundadors de la indústria cinematogràfica catalana, fins al d’Oriol Porta, que va debutar l’any passat. Entremig, s’hi troben noms dels inicis del cinema, com ara el pioner Segundo de Chomón (Teruel, 1871-París, 1929), que va ser capaç de filmar unes 150 pel·lícules en només cinc anys.

L’obra demostra que el sector és molt més important del que pugui semblar a priori ,i del que recullen la majoria de volums d’història del cinema espanyol, en opinió de Crusells, que ha optat per escriure-la en castellà per arribar tot el públic de l’Estat espanyol, Tot i això, l’autor avança que també es traduirà al català i a l’anglès. “Directores de cine en Cataluña, de la A a la Z” ha comptat amb el suport de l’Acadèmia del Cinema Català, i és l’inici d’una colaboració entre aquesta nova entitat i la UB.