Sense categoria

Es constitueix el Consell de Govern del Centre d’Innovació i Tecnologies Avançades de la UB

By 23 de novembre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 23.11.2011

Ahir, dimarts 22 de novembre, es va constituir el Consell de Govern del Centre d'Innovació i Tecnologies Avançades de la Universitat de Barcelona (CITA-UB), integrat per Sílvia Atrian, vicerectora d'Innovació i Transferència del Coneixement; Francesc Boada, representant del Consell Social de la UB; M. Carme Verdaguer, directora general de la Fundació Bosch i Gimpera amb seu al Parc Científic Barcelona, i el director del CITA-UB, Joan Roca, que exercirà de secretari del Consell. El CITA-UB és un projecte impulsat per la UB i la FBG que té com a objectiu esdevenir el punt de trobada entre els grups de recerca del Grup UB i les empreses interessades en el desenvolupament de projectes d'R+D+I.

CITA-UB es crea amb l’objectiu de coordinar els grups més actius en transferència de coneixement i tecnologia de la UB i fomentar la col·laboració i les sinergies per augmentar, així, l’activitat que duen a terme. Hi participen onze grups que pertanyen a TECNIO, projecte impulsat per ACC1Ó (l’agència de suport a la competitivitat de l’empresa catalana) i que aplega grups de recerca que destaquen pel fet de tenir una alta capacitat de transferència de tecnologia a les empreses de Catalunya.

El CITA-UB té els objectius següents: organitzar i desenvolupar programes estratègics de recerca aplicada; desenvolupar recerca i innovació d’alt nivell en els programes estratègics determinats, i canalitzar la transferència de coneixement i tecnologia generada cap a l’empresa; potenciar la col·laboració entre els membres TECNIO i la seva interacció amb altres grups de recerca i empreses de sectors específics i coberts per cadascun dels programes del Centre; potenciar les col·laboracions dels grups TECNIO amb els diferents actors del sistema d’innovació català; i facilitar un clima de col·laboració que comportarà la creació d’un nexe d’unió per fomentar la col·laboració del sistema Universitat – Ciència – Empresa gràcies a la major interacció dels agents implicats.

CITA-UB dóna servei en les àrees d’alimentació (tecnologia, seguretat i qualitat), desenvolupament sostenible (medi ambient, energia i aigua), processos industrials (construcció, automoció, plàstics, recobriments com ara pintures o vernissos, desenvolupament de nous materials i processos químics, entre d’altres); tecnologies de la informació, la comunicació i el coneixement (desenvolupament de dispositius, circuits i sistemes electrònics per a instrumentació i comunicacions; tecnologies de software; TIC, i lingüística computacional, entre d’altres); i salut i qualitat de vida: farmàcia, bioquímica, biotecnologia i tecnologia sanitària.

Per a més informació