Entitat

Institut de Ciències del Cosmos, Universitat de Barcelona – Unitat Tecnològica-

Centres de recerca

L’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB ) és un institut de recerca pertanyent a la Universitat de Barcelona (UB). És un centre interdisciplinari dedicat a la investigació fonamental en els camps de la cosmologia, l’astrofísica i la física de partícules. A més, l’institut compta amb un sòlid programa de tecnologia a través de la seva participació en col·laboracions internacionals en astronomia observacional i física de partícules experimental. L’ICCUB es va crear el 2006 reunint professors i investigadors que treballaven en diversos departaments de la Facultat de Física de la UB.

El 2015 l’ICCUB va ser acredit com a Unitat d’Excel·lència María de Maeztu i al 2020 l’Institut va renovar aquesta acreditació. L’activitat tecnològica de l’ICCUB, desenvolupada al PCB, s’organitza en dues línies transversals: desenvolupament d’electrònica i instrumentació i
processament i anàlisi de grans volums de dades.

epallares@icc.ub.edu

icc.ub.edu