Emilio Botín i Narcís Serra visiten el Parc Científic de Barcelona

By 13 de setembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 13.09.2005

Emilio Botín i Narcís Serra visiten el Parc Científic de Barcelona

Dimarts 13 de setembre el president del Emilio Botín i el president de Narcís Serra van visitar el Parc Científic de Barcelona (PCB) assistits pel Rector de la Màrius Rubiralta, el president del Consell Social de la UB Juan José López-Burniol i el director general del PCB Fernando Albericio.

La comitiva va fer un recorregut per les instal·lacions del Parc Científic de Barcelona visitant algunes de les empreses del sector farmacèutic i de la , així com dues de les (PCB/SCT-UB/IDIBAPS/CSIC). Posteriorment, els assistents van visitar alguns dels laboratoris de l’ i de l’, així com la .

El Grupo Santander col·labora en l’apropament entre la universitat i l’empresa mitjançant el recolzament a Parcs Científics i Tecnològics, així com a incubadores d’empreses promogudes per les universitats, com és el cas del UAM-UCM (Madrid). En aquest sentit, el motiu de la visita ha estat conèixer l’estat actual del projecte del Parc Científic de Barcelona, que enguany inicia la segona fase. En aquest període s’ampliarà la superfície total construïda del Parc fins a 85.000 m 2 , suposant una ampliació de 10.000 m 2 útils de laboratoris. Aquests espais acolliran l’ampliació de la Bioincubadora CIDEM-PCB, així com la incorporació de noves empreses ja consolidades i laboratoris de recerca pública, com ara les ampliacions de l’Institut de Recerca Biomèdica del Parc Científic de Barcelona (IRB-PCB), del Laboratori de Nanobioenginyeria del CREBEC i de l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC) . Es preveu que aquesta fase estigui operativa a finals de 2008.

Dins l’ampliació de l’IRB-PCB, es contempla la integració del nou Programa d’Oncologia Traslacional i Aplicada (ATOP) que incorporarà entre 8 i 10 grups de recerca. En aquest context, l’investigador Joan Massagué liderarà una nova línia de recerca oncològica sobre la metàstasi (MetLab).