D'esquerra a dreta: Judit Anido, cofundadora i CEO de Mosaic Biomedicals i Silvia Frutos, cofundadora i CSO de ProteoDesign (Fotos: Mosaic i ProteoDesign).
 19.03.2018

Els premis Fem Talent 2018 reconeixen Judit Anido i ProteoDesign

Dues empreses del Parc Científic de Barcelona han estat reconegudes en aquesta edició dels premis Fem Talent. La doctora Judit Anido, cofundadora y CEO de Mosaic Biomedicals, ha rebut el premi la categoria de Talent Emergent, i l’empresa ProteoDesig –fundada per Silvia Frutos, Miquel Vila-Perelló, Marc Montserrat i Tom W. Muirque– ha estat finalista en la categoria d’Organització amb valors Fem Talent.

Els guardons, que reconeixen a les persones i organitzacions que promocionen el talent femení i la igualtat d’oportunitats, es van entregar en el marc del 10è Fòrum Fem Talent el dia 9 de març al Parc Tecnòlogic de Barcelona Activa davant més de 400 assistents.

Judit Anido és, conjuntament amb els doctors Joan Seoane i Josep Baselga, fundadora de l’spin-off biotecnològica Mosaic Biomedicals que desenvolupa tractaments personalitzats contra el càncer. La seva fusió amb l’empresa canadenca Northern Biologics ha impulsat el desenvolupament del seu principal fàrmac, l’MSC-1. La fase I de seu assaig clínic s’està duent a terme a diversos hospitals capdavanters d’Europa i els Estats Units. Anido és la directora executiva de la companyia i recentment s’ha incorporat a la junta directiva de l’associació CataloniaBio & HealthTech.

D’altra banda, ProteoDesign és una biotecnològica fundada per científics procedents de la Universitat de Barcelona i la Universitat de Princeton —Miquel Vila-Perelló, Silvia Frutos, Marc Montserrat i Tom W. Muir— que es dedica al desenvolupament d’anticossos conjugats mitjançant una tecnologia pròpia patentada. Els anticossos conjugats són una classe de nous agents bioterapèutics molt prometedora per al tractament del càncer, ja que, a diferència dels tractaments tradicionals, permeten l’eliminació selectiva de les cèl·lules canceroses sense afectar les sanes.

Segons dades de Biocat, el 28% de les empreses biomèdiques catalanes estan creades o dirigides per una dona.