Els investigadors Francesc Illas i Òscar Millet, premiats per la Reial Societat Espanyola de Química

By 1 de setembre de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 01.09.2004

Francesc Illas, catedràtic del i director del, ha estat distingit amb el premi de Química Física 2004 ex-aequo de la en reconeixement als seus estudis teòrics en l'àmbit de la química de l'estat sòlid. A la categoria d'investigadors novells, un dels premiats és Òscar Millet de la del Parc Científic de Barcelona, per la contribució a l'avenç en la interrelació entre funció, estabilitat i mecanisme d'acció d'enzims i altres proteïnes d'interès biològic.

Investigador reconegut amb la Distinció de la Generalitat de Catalunya per a la Promoció de la Recerca Universitària, Francesc Illas és expert en l’estudi de l’estructura electrònica de superfícies i sòlids, dirigida a la comprensió dels mecanismes moleculars de la catàlisi heterogènia i a l’estudi d’estat excitats en sòlids, incloent-hi les propietats magnètiques i l’espectroscòpia d’impureses.

Els premis seran lliurats el pròxim 15 de novembre, Dia de la Química, en un acte institucional al Paranimf de la Universitat d’Alcalà. Els altres premiats per l’RSEQ a l’edició 2004 són Jaume Veciana de l’ICM-CSIC (Investigació); José Gimeno de la Universitat d’Oviedo (Química Inorgànica); Antonio Echavarren de l’Institut Català d’Investigació Química (Química Orgànica); Toribio Fernàndez de la UPC (Química Física ex-aequo ); Mª Dolores Pérez de la Universitat de Còrdova (Química Analítica) i Antonio de Lucas de la Universitat Castilla-La Mancha (Enginyeria Química). Com a investigadors novells, Juan Modesto Clemente (Universitat de València); Jorge Andrés Fernàndez (Universitat de Granada) i Mª Àngeles Herranz (Universitat Complutense de Madrid). El premi Catalan-Sabatier és per a Miquel Verdaguer (Universitat Paris VI) i el Premi Elhuyar-Goldschmidt per Silvia E. Braslavsky (Max Planck Institut für Bioanorganische Chemie).