El PCB i l’ACC organitzen la taula rodona “Dones, ciència i societat: es trenca el sostre de vidre?”

By 13 de desembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 13.12.2010

Les dones científiques mai han vist reconegut el seu paper en l'avanç de la societat. Segueix passant en ple segle XXI? Quines polítiques s'estan duent a terme per mitigar aquestes diferències? Per analitzar aquestes desigualtats de gènere en el món científic, l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) i el Parc Científic Barcelona (PCB), organitzen demà, 14 de desembre, a les 18h la taula rodona "Dones, ciència i societat: es trenca el sostre de vidre?" a l''Auditori Antoni Caparrós del PCB.

La iniciativa s’emmarca dins l’exposició “16 científiques catalanes”, oberta al públic el passat 2 de desembre a l’eix de connexió de les Torres R+D+I del Parc Científic Barcelona, i que ha estat organitzada per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), amb la col•laboració del Departament d’Innovació, Universitat i Empresa de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), el Ministeri de Ciència i Innovació (MICINN) i la Xarxa d’Unitats de Cultura Científica (UCC+i).

Mercè Piqueras, presidenta de l’ACCC i comissària de l’exposició, serà la moderadora de la taula en què participaran Alícia Casals (IBEC), Vicenta Llorente (CSIC-ICCC ), Conxita Solans (IQAC-CSIC), Assumpció Vila (IMF-CSIC), Mara Dierssen (CRG) i Isabel Cacho (UB). L’acte serà inaugurat per Maria Terrades, directora gerent del PCB, i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica UB i directora de l’Observatori de Bioètica i Dret (OBD) del Parc Científic Barcelona.

La mostra es basa en el perfil de científiques en actiu que treballen tant en universitats com en centres de recerca i empreses a Catalunya, com per exemple la investigadora gironina en química computacional Sílvia Simon, la investigadora biomèdica Lina Badimon, l’astrònoma Carme Jordi, la física Lourdes Vega, l’oceanògrafa Marta Estrada o l’arqueòloga Assumpció Vila. Aquesta exposició, que compta amb un bloc per poder ampliar la informació http://16cientifiquescatalanes.blogspot.com/, vol posar de manifest el paper fonamental de la dona en l’avançament de la ciència en la nostra societat.

La muestra se basa en el perfil de científicas en activo que trabajan tanto en universidades como en centros de investigación y empresas de Cataluña, como por ejemplo la investigadora gironina en química computacional Sílvia Simon, la investigadora biomédica Lina Badimon, la astrónoma Carme Jordi, la física Lourdes Vega, la oceanógrafa Marta Estrada o la arqueóloga Assumpció Vila. Esta exposición, que cuenta con un blog para poder ampliar la información http://16cientifiquescatalanes.blogspot.com/, quiere poner de manifiesto el papel fundamental de la mujer en el avance de la ciencia en nuestra sociedad.