El PCB acull la 3a jornada Crea!Empresa organitzada per la Fundació Bosch i Gimpera

By 30 d'octubre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 30.10.2009

La Fundació Bosch i Gimpera () –amb seu al Parc Científic Barcelona (PCB)– ha organitzat la tercera edició de Crea!Empresa destinada a incentivar la creació d'empreses de base tecnològica a la comunitat universitària. L'acte va tenir lloc el 10 de novembre al Edifici Clúster, Aula Fèlix Serratosa, del PCB i el seu objectiu és compartir les experiències dels emprenedors d'avui amb els emprenedors de demà i que aquest intercanvi sigui font de motivació per a noves iniciatives. La trobada va dirigida principalment a professors, doctorands i alumnes de darrer curs o recent llicenciats amb idees innovadores de caràcter científico-tecnològiques i, alhora, amb interès de transferir-les a la societat mitjançant la creació d'una empresa de base tecnològica.

Crea!Empresa va comptar amb emprenedors que han creat la seva empresa amb l’assessorament de l’FBG, tots ells socis fundadors: Llorenç Rafecas, d’Enantia; Ramon Ramon, de Bioingenium; Josep Lluis Torres, de Bioglane; Isabel Trillas, de Biocontrol Technologies i Ignasi Vilajosana, de Worldsensing. Moderats per Esther Riambau, els ponents van aportar les seves experiències, i van parlar d’aspectes clau a l’hora de crear una empresa, com ara la propietat industrial, el finançament i els recursos humans, entre d’altres.Tot seguit en Xavier Triadó, sotsdirector de la Càtedra d’Emprenedoria i Professor del Departament d’Economia i Organització d’Empreses de la UB, va donar el Keynote Speech sobre emprenedoria.

Com a novetat, aquest any s’ha organitzat una taula rodona amb inversors de capital risc especialitats en finançar EBTs en els seus primers estadis (early stage). L’ultima intervenció va anar a càrrec de Sara Secall, directora de l’Àrea Centre d’Empreses de l’FBG, qui va explicar quines eines de finançament existeixen a l’abast de l’emprenedor/a tecnològic/a. La jornada va finalitzar amb un dinar networking a peu dret, per tal de fomentar les converses entre els ponents i els assistents.

Crea!Empresa vol promoure l’esperit emprenedor a la comunitat universitària i donar a conèixer noves sortides professionals a la investigació. La Fundació Bosch i Gimpera gestiona la transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la Universitat de Barcelona. La promoció de l’esperit emprenedor i el suport a emprenedors de la UB es fa a través del grup de consultoria en creació d’empreses de la Fundació: l’Àrea Centre d’Empreses (ACE). Des de la seva instauració, l’any 2001, l’ACE ha realitzat més de 50 projectes de transferència de patents de la UB, ha assessorat a més de 70 projectes i ha aconseguit més de 8,5 milions d’euros per a les empreses assessorades en ajuts públics, capital risc i d’altres.

Per a més informació: www.fbg.ub.es/creaempresa09