El Parc Científic Barcelona acull el programa de formació «Claus per Bioemprendre»

By 5 de maig de 2011No Comments
 05.05.2011

Aquest mes de maig es durà a terme al Parc Científic Barcelona (PCB) el curs «Claus per Bioemprendre», el primer programa d'iniciació a la bioemprenedoria per a estudiants, llicenciats i investigadors en ciències de la vida i biomedicina. El curs -organitzat per l'Associació de Biotecnòlegs de Catalunya (ASBTEC) i la Fundació Escola Emprenedors- comptarà amb la participació de diverses empreses i entitats presents al PCB, i s'impartirà en 4 sessions, tots els dimarts del mes de maig (dies 3, 10, 17 i 24) de 18:30 a 20:30, a l'Aula Fèlix Serratosa del PCB (Edifici Clúster, Baldiri i Reixac 10, Barcelona).

En els temps actuals és difícil escollir el futur professional. Convertir-se en bioemprenedor i crear un negoci propi al voltant d’una oportunitat en biotecnologia o biomedicina és una realitat cada cop més freqüent i interessant. Les companyies d’èxit contenen una barreja especial d’ingredients: persones amb la intenció clara d’ajudar a resoldre problemes reals, una solució o descobriment científic que es pot posar en pràctica, capital, propietat intel·lectual i un model de negoci sostenible.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és que els bioemprenedors reals en comparteixin la seva experiència personal, la seva passió per l’emprenedoria per iniciar un projecte i crear valor per a la societat, i que els participants coneguin, de primera mà, els encerts, fracassos, problemes, i satisfaccions que comporta el fet de ser emprenedor, mitjançant l’experiència personal de 14 bioemprenedors que avui, al nostre país, porten endavant companyies innovadores i internacionals, com ara Advancell Therapeutics, Bionure, Era Biotech, Genmedica, Intelligent Pharma, Janus Developtments, Ysios, totes elles presents al Parc Científic Barcelona. El programa comptarà, així mateix, amb la participació de representants de la patronal CataloniaBIO i de la Fundació Bosch i Gimpera, ambdues entitats ubicades també al PCB.

La primera sessió del programa acadèmic «Claus per Bioemprendre» es desenvoluparà entorn la bioemprenedoria com a element essencial per al desenvolupament de la biotecnologia; la segona desvelarà les passes inicials d’un projecte: de la idea a les primeres rondes de finançament; a la tercera s’explicarà als assistents les estratègies per desenvolupar i fer créixer l’empresa i ,finalment, a la quarta, s’abordaran les oportunitats dels serveis a l’àmbit de la biotecnologia, com ara, la consultoria, el diagnòstic i la investigació per contracte.