Sense categoria

El conseller en cap i el conseller del DURSI visiten el Parc Científic de Barcelona coincidint amb l’aprovació de la 2a Fase del PCB

By 13 de desembre de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 13.12.2004

El conseller en cap de la Generalitat Josep Bargalló, i el conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (DURSI) Carles Solà, han visitat avui el Parc Científic de Barcelona (PCB), en motiu de l'aprovació per part del Govern de la Generalitat, el passat 30 de novembre, de la seva participació en el Patronat de la Fundació PCB com a membre de ple dret. A més, el compromís del DURSI es manifesta amb l'acceptació d'una de les vicepresidències.

La visita coincideix amb l’elaboració d’un Pla de Viabilitat 2005-2008 del PCB, d’acord amb la Conselleria d’Economia, on s’incorpora la construcció de la 2a Fase del Parc que es preveu estigui operativa a finals de 2008. Aquesta 2a Fase contemplarà l’ampliació de la superfície total del Parc de 26.200 m2 a 85.000 m2 suposant una ampliació de l’Edifici Modular de laboratoris, que actualment ocupa una superfície total de 23.000 m2 útils, amb 8 mòduls nous d’una superfície total de 10.000 m2 útils més, on es contempla l’ampliació de la Bioincubadora CIDEM-PCB, així com la incorporació de noves empreses ja consolidades i laboratoris de recerca pública, com ara les ampliacions de l’Institut de Recerca Biomèdica del Parc Científic de Barcelona (IRB-PCB) i del Laboratori de Nanobioenginyeria del CREBEC.

Així mateix, la 2a Fase també contemplarà la remodelació de dues de les Torres que actualment ocupen les Facultats de Geografia i Història i Filosofia de la UB, i que es traslladaran al nou edifici que s’està construint davant de la Casa de la Caritat. Una de les Torres remodelades acollirà una Incubadora Tecnològica on es potenciarà l’objectiu del PCB de fomentar la creació de noves empreses de base tecnològica, en col·laboració amb l’Àrea Centre d’Empreses de la Fundació Bosch i Gimpera, mentre que l’altra es destinarà a més espais de recerca.

Els consellers han estat rebuts pel rector de la Universitat de Barcelona (UB) i president del Parc Científic de Barcelona Joan Tugores, amb qui han mantingut una reunió juntament amb el president del Consell Social de la UB i vicepresident primer del Parc Científic de Barcelona Joan Josep López Burniol, el vicerector de Política Científica de la UB i vicepresident segon del Parc Albert Casas, i el director general del Parc Màrius Rubiralta. A continuació han visitat les instal·lacions de l’Edifici Modular, on han pogut fer-se càrrec de l’àmplia oferta tecnològica que el PCB centralitza, amb la visita a 4 Plataformes Tecnològiques. La visita ha contemplat també empreses com el Laboratori de Bioinvestigació de Merck Farma y Química o la spin-off de la Universitat de Barcelona Oryzon Genomics, ubicada en el marc de la Bioincubadora CIDEM-PCB. Finalment han visitat l’Institut de Recerca Biomèdica del Parc Científic de Barcelona (IRB-PCB).