Sense categoria

Deu grups de recerca punters de Barcelona presenten la seva investigació al públic a la Fira «Recerca en directe»

By 10 d'abril de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 10.04.2007

Els propers dies 12 i 13 d'abril, una desena de grups de recerca de Barcelona participaran en la Fira que organitza el Parc Científic de Barcelona, amb el suport de l'Obra Social de Caixa Catalunya. Per cinquè any consecutiu, aquest canal de comunicació innovador posa en contacte els científics amb el públic amb l'objectiu de contribuir a la millora de la cultura científica de la nostra societat i fomentar les vocacions en aquest àmbit. La Fira tindrà lloc a La Pedrera i l'entrada és gratuïta.

“Recerca en Directe” obre al públic en general la investigació que s’està desenvolupant actualment a diferents centres i instituts d’R+D de Barcelona per mitjà dels mateixos investigadors, amb la finalitat de mostrar aquella part del coneixement científic que rarament arriba a la societat i que correspon a les etapes controvertides durant les quals el coneixement encara s’està consolidant i no ha estat consensuat per la comunitat científica. Alhora, resulta una oportunitat per conversar amb els científics i preguntar-los tot allò que desperti curiositat, així com per interactuar amb els aparells amb què duen a terme la seva recerca.

Es tracta d’una iniciativa gairebé única a la ciutat, ja que permet comunicar “ciència viva”, és a dir donar a conèixer a la societat algunes de les principals línies de recerca que s’estan duent a terme de forma directa i participativa.

En aquesta edició de la Fira es presentaran projectes de diversos àmbits de coneixement, com són la física, la biologia, l’ecologia, la medicina, les tecnologies o la informàtica. En concret, s’exhibiran projectes que expliquen com l’estudi de la reproducció dels peixos pot ajudar a detectar contaminants; quines són les tècniques i els aparells que fan possible veure més enllà del que ens permeten els nostres ulls; com es poden capturar partícules mitjançant un feix de llum làser, quins són els últims avenços en l’àmbit de la tecnologia musical; com es mesura l’activitat cerebral per estudiar els trastorns del son i les tècniques que s’utilitzen per detectar el creixement bacterià dins la cavitat bucal, entre d’altres.

A la Fira hi haurà també un estand on s’exposaran els tres treballs premiats a l’activitat «Recerca a Secundària», que són fruit de la col·laboració entre estudiants dels Instituts d’Ensenyament secundari i investigadors del Parc Científic de Barcelona. El centres que han estat premiats enguany són l’IES Baldiri Guilera de El Prat del Llobregat, l’Escola Súnion de Barcelona i l’IES Joaquim Rubió i Ors de Sant Boi del LLobregat, i els projectes guanyadors són treballs que giren entorn de tres temes: les tècniques de bioenginyeria, l’elaboració d’un perfum i la toxicologia experimental.

“Recerca en Directe” compta amb el suport de la Societat Catalana de Biologia, l’Obra Social de Caixa Catalunya, el Ministerio de Educación y Ciencia i el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa.