Instantània de la darrera edició de la Fira Recerca en Directe (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 31.01.2023

Descobreix els grups que seran presents a la Fira Recerca en Directe 2023!

El projecte “Vols descobrir com investiguem el cervell en un laboratori per conèixer com es desenvolupen les malalties neurodegeneratives?”, del grup Recerca biomèdica en la malaltia d’Alzheimer, de l’Institut de Neurociències (INc) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ha estat el més votat (52,6%) a l’enquesta pública, en què han participat 886 persones, per triar les 11 propostes que participaran enguany a la Fira Recerca en Directe.

El divendres 27 de gener va tenir lloc la reunió del comitè avaluador per seleccionar els altres 10 grups de recerca i entitats que traslladaran part del seu laboratori del 18 al 22 d’abril a CosmoCaixa en aquesta 19a edició, a fi d’interactuar amb el públic assistent i donar-li l’oportunitat de fer experiments i resoldre enigmes tot seguint la metodologia científica. Consulta tots els projectes que hi participaran en aquest enllaç [+]

L’objectiu de la Fira Recerca en Directe –que organitza anualment la Unitat de Cultura Científica del Parc Científic de Barcelona (PCB), en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”– és mostrar els projectes d’investigació que es duen a terme a Catalunya en diversos camps de recerca, per tal d’apropar la ciència a la ciutadania i fomentar vocacions STEM entre el jovent.

Aquest esdeveniment s’emmarca dins del programa Recerca en Societat del PCB, que ofereix més de 100 activitats en què participen prop de 5.000 persones cada any. A la darrera edició més de 1.600 visitants van tenir l’oportunitat de fer experiments científics de la mà de 80 investigadors i investigadores.

El programa ha estat reconegut amb el Segell de Qualitat Educativa del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona (CIP) impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), i compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, i de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) de l’Ajuntament de Barcelona.