Debat sobre la ciutadania europea i la integració de les diferents identitats col·lectives a la UE

By 20 de gener de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 20.01.2005

Afavoreix la Unió Europea la participació d'identitats col·lectives com la gitana o la jueva en el projecte europeu? Quin lloc té el poble armeni en el debat sobre la ciutadania europea? S'identifiquen les comunitats transnacionals amb la ciutadania europea? Com poden contribuir aquests pobles a la integració d'Europa?

El debat sobre la ciutadania europea ha estat un dels principis incorporats a la Constitució Europea i als tractats previs que han tingut entre les seves prioritats apropar el ciutadà al procés d’integració. En aquest context i a pocs dies del referèndum sobre la Constitució, els propers 27-29 de gener tindrà lloc a l’Oficina del Parlament Europeu de Barcelona (Passeig de Gràcia, 90) la conferència , organitzada per la (IYMF) i les seves entitats associades, entre les quals figura el (CISC) de la Universitat de Barcelona (UB), ubicat al Parc Científic de Barcelona.

La conferència té com objectiu debatre el principi de ciutadania europea i els drets dels seus ciutadans a través de l’anàlisi de les polítiques actuals de les institucions de la UE sobre la integració a Europa de les comunitats ètniques, religioses o culturals que viuen dispersades en diferents estats, les anomenades diàspores. Així mateix, pretén promoure la participació més activa d’aquestes comunitats en el projecte europeu i produir també, entre d’altres documents, una “Declaració de Barcelona” que se sotmetrà a la Comissió de Cultura i Educació del Parlament Europeu.

La conferència serà inaugurada pel rector de la UB Joan Tugores i reunirà representants del món acadèmic, membres de les diàspores, polítics i grups d’opinió que intervenen en la presa de decisions de la UE. Entre ells, destaquen l’investigador del CNRS de la Universitat de Bordeaux III Michel Bruneau, el professor de l’Institut d’Estudis Polítics de París de la Universitat de París I Georges Prevelakis, el cap de la unitat de la Direcció General de Justícia i Interior de la Comissió Europea Alain Brun, el president de la IYMF i membre del Parlament europeu Enrique Barón, o el president de la Unió Romaní de Barcelona Juan de Dios Ramírez-Heredia, entre d’altres.

Per a més informació i inscripcions, contacteu amb les adreces o .