Cristina Bescós (Foto: EIT Health Spain).
 08.04.2019

Cristina Bescós, nova directora d’EIT Health Spain

La Junta de Govern d'EIT Health Spain, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha nomenat directora de l'associació a la Dra. Cristina Bescós, que pren el relleu a Marco Pugliese, al capdavant de l'entitat des de la seva creació. Gràcies a la seva dilatada experiència i profund coneixement del sector, la Dra. Bescós donarà un fort impuls a les principals àrees estratègiques que cobreixen els socis del node espanyol d'EIT Health, la comunitat de coneixement i innovació (Knowledge and Innovation CommunityKIC) promoguda per l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT).

La Junta de Govern d’EIT Health Spain ha acordat la incorporació de la Dra. Cristina Bescós com a nova directora, nomenament que és efectiu des d’avui 8 d’abril de 2019. La Dra. Bescós aportarà al node espanyol d’EIT Health, la seva àmplia experiència en recerca i gestió de grans projectes amb equips internacionals en salut digital i transformació de l’atenció sanitària, per al sector públic i privat.

“Estem encantats d’incorporar a la Dra. Bescós a l’equip. Ella liderarà EIT Health Spain en la seva missió per a impulsar la innovació en salut i convertir-se en una aliança de referència al nostre país i a Europa”, declara Enrique Gómez, president de la Junta de Govern d’EIT Health Spain i Catedràtic de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM). “Estem segurs que Cristina no només mantindrà els èxits d’EIT Health, sinó que impulsarà i farà avançar la nostra organització contribuint a millorar la salut i la qualitat de vida de les persones”, afegeix.

Gràcies a la seva àmplia experiència i profund coneixement del sector, Bescós continuarà impulsant les principals àrees estratègiques que cobreixen els socis espanyols d’EIT Health: el tracte i la gestió de la cronicitat, l’ús de big data en salut, el foment de la vida saludable i la superació de la pèrdua d’autonomia, i la millora del sistema de salut.

“Estic encantada per poder avançar professionalment en la meva passió. És un autèntic privilegi dedicar la meva energia a la innovació en salut; treballar amb equips multidisciplinaris en la intersecció de la recerca, l’educació i l’empresa; i connectar als líders més importants en atenció sanitària d’Espanya i Europa. Després de molts anys treballant en altres països, estic orgullosa de poder representar a Espanya en el panorama europeu d’innovació. Espero poder compartir i impulsar la cultura de la innovació espanyola, de manera que puguem promoure alguns dels nostres models reeixits com els sistemes regionals d’atenció primària o l’eficiència del sistema sanitari a Espanya, entre altres”, apunta la Dra. Bescós.

Bescós succeeix al Dr. Marco Pugliese, qui ha estat al capdavant d’EIT Health Spain fins ara i després de tres anys en la posició. Pugliese deixa un gran llegat i una organització molt activa, ja que els socis espanyols lideren moltes de les propostes en els tres àmbits d’acció o ‘pilars’ d’EIT Health: acceleració per al desenvolupament de negoci, campus per a l’educació, i innovació per a donar suport noves idees disruptives. “Estem molt agraïts pel seu esforç i contribució a construir EIT Health i orgullosos del seu lideratge i èxit. Els nostres millors desitjos per a Marco Pugliese en els seus projectes futurs,” afirma Enrique Gómez.

Dilatada experiència en el sector de la innovació pública i privada

Cristina Bescós té un doctorat en Enginyeria de Telecomunicacions (especialitat biomèdica) i compta amb més de 15 anys d’experiència en recerca i gestió de grans projectes d’innovació en salut digital. Ha treballat per a institucions públiques de recerca, en innovació espacial (European Space Agency, ESA), i el sector privat (Hewlett Packard, Telefonica R+D, Philips).

La Dr. Bescós s’uneix a EIT Health després d’exercir com a directora de programes europeus de salut poblacional i telemedicina en Royal Philips, important empresa tecnològica de salut que forma part del partenariat d’EIT Health. Ha desenvolupat la seva activitat professional a Suïssa, Països Baixos, Alemanya i Espanya on ha ocupat diverses posicions de representació a nivell europeu en organismes industrials, comitès d’estandardització, fòrums d’experts i projectes d’innovació en el sector de l’envelliment actiu i saludable i la gestió de pacients crònics.

► Més informació: Web d’EIT Health [+]