Foto: Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).
 05.07.2021

Cinc nous projectes rebran una “Seed Grant” del programa BIST Ignite

El Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) ha fet públics els cinc projectes guanyadors de la primera fase de la 5a convocatòria del BIST Ignite Programme, que promou col·laboracions multidisciplinàries en les fronteres del coneixement per resoldre reptes científics i socials. Deu grups de recerca de diferents centres BIST -entre els quals hi ha l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), amb seu al PCB- combinaran les seves capacitats en genètica, química, biologia molecular, bioenginyeria, fotònica, biosensors i nous materials per donar noves respostes científiques a grans desafiaments oberts en salut i física elemental.

Un any més, la salut i, en concret, la cerca de noves alternatives terapèutiques per a malalties avui incurables centra la majoria dels projectes premiats. Es tracta de malalties neurodegeneratives com la corea de Huntington, del càncer de mama triple negatiu, de distròfies musculars com la malaltia de Duchenne, o de l’ús d’or per a combatre l’acumulació patològica de cèl·lules senescents. El panel d’experts independents que selecciona els projectes també ha valorat l’avenç científic que explora la interacció llum-matèria en l’àmbit dels nous materials.

Cadascun dels cinc projectes rebrà una aportació de 20.000 euros per dur a terme la primera fase, de deu mesos, després dels quals, i en funció dels resultats obtinguts, un panell d’experts seleccionarà dos dels projectes que rebran un finançament addicional de 50.000 euros. L’objectiu del programa és ajudar a l’arrencada de projectes amb un enfocament molt innovador i alt potencial, que puguin aplicar posteriorment amb èxit a convocatòries competitives de finançament. Des del llançament de la primera convocatòria, el desembre de 2016, s’han dut a terme 5 edicions del programa BIST Ignite, en les quals han rebut finançament un total de 23 projectes, per una suma total de 810.000 euros, i han comptat amb la participació de més de 170 investigadors dels set centres BIST.

» Més informació als webs del BIST [+], de l’IBEC [+] i de l’IRB Barcelona [+]