D'esquerra a dreta: Helena González (Big Van Ciencia), Bernardo Kanahuati (Bayer), Higinio Flores (SAS), Luis Pérez (PCT Cartuja), Anna Serra (PCB) i Oriol Marimon (Big Van Ciencia). Foto: Bayer
 24.05.2019

Bayer, Big Van Ciencia i el Parc Científic de Barcelona engeguen el projecte ‘Cuestión de ciencia’

BayerBig Van Ciencia i el Parc Científic de Barcelona (PCB) han posat en marxa “Cuestión de ciencia: ¿te atreves a desafiar el futuro?”, una gira de monòlegs científics que, amb l'objectiu de contribuir a despertar les vocacions científiques entre els joves, repta als estudiants de secundària a donar resposta a alguns dels majors desafiaments globals en matèria de salut i alimentació. La iniciativa arribarà a Sevilla, Alcalá de Henares, Guadalajara i, finalitzarà la setmana del 14 d'octubre al PCB. La clausura oficial del projecte tindrà lloc en Barcelona amb l'atorgament dels premis als joves seleccionats.

Com alimentar a una població creixent? o Com contribuir a la salut d’una població amb una major esperança de vida? són algunes de les preguntes a les quals els joves hauran de donar resposta en el projecte “Cuestión de ciencia: ¿Te atreves a desafiar el futuro?”, que se celebra enguany per commemorar el 120 aniversari de Bayer a Espanya.

Convençuts que les noves generacions tenen molt a dir sobre el futur, Bayer s’ha unit al Parc Científic de Barcelona i Big Van Ciencia en aquesta nova iniciativa. La col·laboració d’aquestes tres entitats, que de diferent forma treballen per a afavorir la divulgació científica i l’acostament d’aquesta a la societat, ha estat un element clau en la posada en marxa d’aquest projecte. La participació del PCB ha afavorit la col·laboració amb altres parcs científics, com el Parque Científico y Tecnológico Cartuja a Sevilla, que ahir va acollir el llançament oficial del projecte.

L’acte de presentació va comptar amb la presència de Bernardo Kanahuati, conseller delegat de Bayer a Espanya i Portugal;  Higinio Flores, subdirector d’Atención Primaria del Servicio Andaluz de Salud (SAS); Luis Pérez, director general del PCT Cartuja; Anna Serra, directora de Comercialització i Comunicació del PCB;  i Helena González i Oriol Marimon, en representació de Big Van Ciència.

“Estem segurs que l’aposta per fomentar l’esperit crític entre els més joves contribuirà en la construcció d’una societat millor. Invertir en educació i en ciència és sempre una bona notícia, i ens permet preparar-nos millor, com a societat, per al futur. Comptem amb vosaltres per a construir el demà”, va apuntar Bernardo Kanahuati.

Per part seva, el director general del PCT Cartuja va ressaltar el paper dels parcs científics i tecnològics com a dinamitzadors de la connexió entre les empreses i els centres de recerca. “Una societat només avança a través de la ciència i la societat ha de saber el paper essencial de la ciència en el seu futur. D’aquí l’enorme importància de la divulgació d’activitats científiques entre els nostres joves”, va destacar Pérez.

La iniciativa “Cuestión de ciencia” fa servir el format monòleg, que estarà dirigit per Big Van Ciencia, per facilitar la creatividad i la distensió. “Emocionar a l’alumnat no només a través de l’humor, sinó també dels valors associats a la ciència, sense perdre de vista els reptes socials als quals aquesta s’enfronta, és clau per a acostar la ciència als i les joves”, va explicar el president de Big Van Ciència, Oriol Marimon.

Una dotació de 20.000 euros per a premiar als millors monòlegs

Bayer ha volgut dotar a aquesta iniciativa amb 20.000 euros en premis, que es destinaran a la millora de les instal·lacions científiques dels centres educatius dels guanyadors. Aquests reconeixements també es completaran amb premis individuals per als joves que participin en la final.

Després del pas de “Cuestión de ciencia” per Sevilla, Alcalá de Henares, Guadalajara i Barcelona, els joves prendran el relleu per realitzar els seus propis monòlegs. Els estudiants d’altres parts d’Espanya que vulguin participar podran fer-ho a través dels seus centres educatius presentant una candidatura “lliure”.

El jurat seleccionarà tres monòlegs de cadascun dels centres visitats, i altres tres que s’hagin presentat de manera lliure. Els 12 finalistes arribaran a la gala final que tindrà lloc a Barcelona i rebran 1.000 euros per a material científic en els seus centres educatius i, addicionalment, els tres guanyadors seran premiats amb 3.000 euros (1r premi), 2.500 euros (2n premi) i 1.500 euros (3r premi).