L’CIP destaca un article dirigit per Lluis F. Santamaria com un dels millors publicats el 2013 Notícies

Els antígens del bacteri Streptococcus pyogenes estan relacionats directament amb els mecanismes immunològics que desencadenen lesions en els afectats per psoriasi, una patologia inflamatòria crònica de la pell que és força prevalent i afecta considerablement la qualitat de vida dels pacients. Aquesta és una de les conclusions principals d’un article científic del grup de recerca translacional en immunodermatologia que dirigeix Luis Francisco Santamaria Babí, membre del grup UB Biologia del macròfag, amb seu al Parc Científic de Barcelona, i professor lector d’Immunologia del Departament de Fisiologia i Immunologia de la Facultat de Biologia de la UB. El treball que es va publicar en el Journal of Investigative Dermatology, la revista de més impacte científic en dermatologia (doi: 10.1038/jid.2012.418)– ha estat seleccionat pel Consell Internacional sobre la Psoriasi (IPC) com un dels millors articles científics del 2013 sobre aquesta patologia.

Un article de Cristian Obiol-Pardo d’Intelligent Pharma, el 5è més llegit del Journal of Chemical Information and Modeling Notícies

Un treball publicat a Journal of Chemical Information and Modeling en què participa el científic Cristian Obiol-Pardo –químic computacional de l’empresa Intelligent Pharma– ha estat el 5è article d’aquesta revista més llegit a tot el món durant el primer trimestre del 2011. Intelligent Pharma és una companyia biotecnològica, ubicada al Parc Científic Barcelona, dedicada al desenvolupament, comercialització i ús de noves tecnologies computacionals per al descobriment de fàrmacs, a fi de donar suport a les empreses farmacèutiques i biotecnològiques perquè siguin més eficients en el disseny de nous fàrmacs.

Investigadors de l’IBUB i dels CCiTUB participen en la síntesi d’unes molècules que actuen contra el virus de la grip A Notícies

Investigadors de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona (UB), de l’Institut de Biomedicina de la UB (IBUB) i dels Centres Científics i Tecnològics de la UB (CCiTUB) –tots dos ubicats al Parc Científic de Barcelona– han sintetitzat unes molècules capaces de bloquejar el virus que provoca la grip A i també algunes de les mutacions que el fan resistent als fàrmacs més habituals. A l’estudi –publicat al Journal of Medicinal Chemistry (doi: 10.1021/jm5005804), revista de la Societat Americana de Química (ACS)– hi han participat el grup del professor Santiago Vázquez, del Laboratori de Química Farmacèutica, i el grup del professor F. Javier Luque, del Departament de Fisicoquímica.

Descobreixen una nova família de proteïnes mitocondrials clau per al funcionament i viabilitat del cervell Notícies

Un equip de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) –ubicat al Parc Científic de Barcelona– liderat per Eduardo Soriano descriu a la revista Nature Communications una nova família de sis gens que regulen el moviment i posició de les mitocòndries a les neurones. Moltes malalties neurològiques que inclouen el Parkinson o diverses variants de la malaltia de Charcot-Marie-Tooth es deuen a alteracions de gens que regulen el transport d’aquests orgànuls, que proporcionen l’energia necessària per al funcionament de les cèl·lules.