Josep Lluís Falcó i Natalia de la Figuera (GENESIS) amb Iván Ruiz (FI Group) i Agustí Soler (Crowd4Venture). Foto: GENESIS Biomed / FI Group.
 28.04.2022

Neix GENESIS Tech Transfer Boost, un nou vehicle d’inversió per a projectes ‘early stage’ en recerca sanitària

Les consultores GENESIS Biomed, amb seu al Parc Científic de Barcelona, i FI Group han creat GENESIS Tech Transfer Boost, un nou vehicle d’inversió dotat inicialment amb 1M€ que invertirà en projectes early stage de l’àmbit de la recerca sanitària. Aquest nou fons basarà el seu scouting en les inciatives emprenedores que procedeixin dels principals instituts d’investigació sanitària d’Espanya, així com dels nodes de la xarxa ITEMAS, promoguda per l’Institut de Salut Carles III (ISCIII).

GENESIS Tech Transfer Boost invertirà tiquets de 25.000 € fins a 100.000 € per projecte, a canvi d’equity a les companyies ja creades, o a canvi d’un compromís d’equity als projectes que es convertiran en spin-off més endavant. Aquest finançament estarà destinat a generar el màxim valor en els projectes invertits, des de la generació de les proves de concepte claus fins a la protecció dels resultats mitjançant patent, passant per la preparació del business pla i la sol·licitud de finançament públic regional, nacional i internacional. El focus d’inversió serà molt transversal, contemplant-se tant projectes pharma, com medtech, diagnòstic o de salut digital.

El vehicle ha estat creat gràcies a la sinergia entre les consultores GENESIS Biomed i FI Group, les quals col·laboren des de fa anys en molts casos d’èxit comuns, com ara les empreses Corify Care, CreatSens, Cornea Project, Oxolife, Telara Pharma, Aortyx, Mowoot, ADmit Therapeutics, Endolipid Therapeutics, AptaTargets i Anais Medical, entre d’altres.

Segons Josep Lluís Falcó, CEO de GENESIS Biomed, “amb la creació d’aquest nou vehicle pretenem invertir en projectes molt early, fins i tot en fase preconstitutiva, que seran spin-off dins d’un temps i que és ara quan més necessiten una aportació econòmica per poder generar valor i ser atractius en el futur per als grans inversors del sector”.

En paraules d’Iván Ruiz, CEO de FI Group, “amb aquest acord possibilitem l’accés al més professional i extens finançament publicoprivat de projectes d’un sector capital per al futur de la nostra economia, la recerca sanitària, on després del succeït amb la COVID té si cap més importància.”

En la constitució del vehicle ha participat també l’empresa Crowd4Venture, liderada per Agustí Soler, qui apunta que “l’entrada en aquest vehicle d’inversió ens permet participar activament en fases molt inicials d’empreses biotecnològiques, etapa que no es trobava coberta pels fons existents i que, per tant, representa una oportunitat per cobrir aquest buit i ajuda a la consolidació de la transferència tecnològica al nostre país”.

Aquest model d’inversió ja ha estat validat prèviament pel vehicle que la consultora GENESIS Biomed va crear en 2017, anomenat GENESIS Ventures, el qual ha invertit en 14 projectes biomèdics. D’aquests 14 projectes, en un ja s’ha produït l’exit scenario, mentre que en altres 6 ja s’han tancat rondes d’inversió successives amb inversors diferents, i en altres 5 s’està en procés de ronda d’inversió. La valoració del portafolis de GENESIS Ventures ha aconseguit un multiplicador de x3,5 en 4 anys.

» Més informació: web de GENESIS Biomed [+]