Meritxell Teixidó, cofundadora i CEO de Gate2Brain, recollint el premi (Foto: Gate2Brain).
 19.07.2021

Gate2Brain guanya la 7a edició del programa de Preacceleració de Barcelona Activa

Gate2Brain, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha estat la guanyadora de la 7a edició del Programa de Preacceleració de Barcelona Activa, una iniciativa d’acompanyament a projectes emprenedors amb un elevat impacte tecnològic. Amb aquest reconeixement, la companyia –una spin-off de la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu (IRSJD)-Hospital Sant Joan de Déu (SJD)-  serà guardonada amb 5.000€ i un procés d’acceleració a la Incubadora MediaTIC.

Barcelona Activa va acompanyar en aquesta 7a edició de su programa de Preacceleració 10 projectes emprenedors d’alt impacte tecnològic relacionats amb la biotecnologia, el blockchain, la realitat virtual, les tecnologies mèdiques, la intel·ligència artificial, l’IoT, i el cleantech, entre altres sectors. Els equips seleccionats van tenir l’oportunitat de validar el seu model de negoci de la mà de persones expertes i de compartir experiències amb projectes emprenedors similars, accelerant així la seva entrada al mercat.

Al DemoDay, que es va dur a terme el 7 de juliol, Gate2Brain juntament amb quatre altres empreses preseleccionades van presentar el seu projecte a un panell d’experts. La proposta de Gate2Brain, liderada per l’alumni de l’IRB Barcelona Meritxell Teixidó, va ser la guanyadora.

Gate2Brain es va fundar el 2020 per explotar una tecnologia desenvolupada a l’IRB Barcelona per a la generació de teràpies que creuen de manera eficient barreres biològiques com la hematoencefálica. Aquesta línia d’investigació, impulsada per Teixidó, va donar lloc a la creació d’una plataforma tecnològica patentada, basada en tres famílies de pèptids llançadora, aplicable a àrees terapèutiques en les quals les barreres biològiques dificulten el subministrament i l’activitat dels fàrmacs. El seu producte insígnia, G2B-002, és un nou enfocament terapèutic per a tumors pediàtrics rars.

» Més informació: web de Gate2Brain [+]