Sin categorizar

By 30 de septiembre de 2008noviembre 16th, 2020No Comments
 30.09.2008

Miquel Moretó, nou director de l’INSA·UBA TRADUCIR >>>

Miquel Moretó, professor del Departament de Fisiologia de la Facultat de Farmàcia, ha estat nomenat nou director del l'Institut de Recerca en Nutrició i Seguretat Alimentària de la Universitat de Barcelona (). La seva elecció ha coincidit amb la constitució del nou Consell de Direcció de l'INSA·UB, que l'ha escollit per una àmplia majoria. En la mateixa reunió es va anunciar que la investigadora M. Carmen Vidal, del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Farmàcia, serà la secretària de l'Institut.

»

La creació de l’INSA-UB ha estat una iniciativa de la Universitat de Barcelona, que agrupa investigadors de les facultats de Farmàcia, Biologia, Química i Geografia i Història. La seva missió és portar a terme recerca de qualitat en nutrició i seguretat alimentària, facilitar la transferència de tecnologia i coneixements a la societat, oferir assessorament i formació a la indústria alimentària i les administracions i difondre informació científicament fonamentada als consumidors.

A l’acte de constitució del Consell de Direcció, Miquel Moretó va resumir els principals assoliments en els tres anys de vida de l’ INSA·UB i va explicar que l’objectiu del seu mandat serà consolidar els projectes iniciats, entre els que destaca la figura del promotor de projectes universitat–empresa, la iniciativa i suport al Màster oficial en Seguretat alimentària, i, especialment, definir línies de recerca conjuntes que afavoreixin la col•laboració entre els grups, per tal de convertir-se en un centre de referència en recerca en nutrició i ciència dels aliments.

Miquel Moretó (Barcelona, 1950) és catedràtic de Fisiologia i ha treballat al departament de Fisiologia de la facultat de Farmàcia de la UB des de l’any 1975. Actualment lidera el Grup de recerca en Fisiologia Digestiva i Adaptacions Nutricionals que pertany al Grup de recerca consolidat de Fisiologia i Nutrició Experimental. Ha publicat més de 70 articles a revistes científiques i participat en més de 25 projectes de recerca nacionals (16 dels quals ha liderat) Així mateix, forma part de diverses entitats i societats científiques i és editor de l’European Journal of Nutrition.

Per a més informació: link CV reduït