Les comunitats d’aprenentatge, tema de les V Jornades sobre Canvi Educatiu i Social

By 3 de abril de 2003No Comments
 03.04.2003

Sota el títol “Comunitats d’aprenentatge: qualitat per a totes i tots”, els dies 7 i 8 d’abril tindrà lloc la cinquena edició de les Jornades Canvi Educatiu i Social que organitza el (CREA) de la UB ubicat al Parc Científic de Barcelona. Les jornades, que se celebraran a l’Auditori del PCB, tenen l’objectiu de difondre els resultats d’aquest projecte educatiu a més de fomentar un espai de reflexió i diàleg entre professorat, famílies, alumnat, professionals de l’educació, investigadors i l’Administració.

La societat de la informació i l’actual marc multicultural plantegen al sistema educatiu noves necessitats que, en la majoria dels casos, les escoles no cobreixen. Per aquest motiu, són cada cop més els centres d’educació infantil i primària, i instituts de secundària que s’afegeixen al projecte de Comunitats d’Aprenentatge. Aquest projecte, en què participen tots els agents socials, implica una major participació de les famílies en el sistema educatiu, augmenta l’aprenentatge de l’alumnat i millora la convivència.

Les jornades comptaran amb les aportacions del professor de la Facultat d’Educació de la Universitat de Califòrnia Gordon Wells, la investigadora del programa Ramón y Cajal a la UB Marta Soler i el catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la UB César Coll, que parlaran sobre el diàleg necessari a les escoles, la lectura dialògica a les comunitats d’aprenentatge i la relació entre les escoles i aquestes comunitats, respectivament. Els participants podran assistir a més a taules rodones, tallers i grups de treball on membres de les actuals comunitats d’aprenentatge compartiran les seves experiències i podran intercanviar idees amb representats de diferents administracions.

Aquestes sessions coincideixen amb la celebració d’unes triples jornades sobre les comunitats d’aprenentatge a Catalunya, Aragó i Euskadi, les tres comunitats autònomes de l’estat on actualment s’estan desenvolupant aquests projectes.