La certificació My Green Lab va ser un indicador de progrés clau per a la campanya Race to Zero recolzada per l’ONU (Imatge: IBEC).
 10.05.2023

L’IBEC, primer centre de recerca d’Espanya a certificar els seus laboratoris com a sostenibles

Les Core Facilities de l’IBEC i nou dels seus grups de recerca han obtingut la My Green Lab Certification (certificació de “laboratori verd”), en els nivells més alts que atorga l’organització My Green Lab, un estàndard internacional de bones pràctiques de sostenibilitat al laboratori i que avalua temes relacionats amb l’energia, l’aigua, els residus, la química, els materials i el compromís.  Després de l’èxit d’aquest programa pilot, l’institut -amb seu al Parc Científic de Barcelona- espera certificar tots els seus grups el 2024.

Entre els valors de l’IBEC es troba el compromís a promoure pràctiques més sostenibles en recerca i administració, per contribuir, en el treball diari, a combatre el canvi climàtic i la contaminació. Alineats amb aquests objectius, les Core Facilities de l’IBEC i nou dels seus grups de recerca s’han sotmès per primera vegada al procés de certificació de “laboratori verd” de My Green Lab.

El programa cobreix 14 temes relacionats amb l’energia, l’aigua, els residus, la química, els materials i el compromís, i proporciona als científics i les científiques, així com al personal de suport que treballa en els laboratoris, formes pràctiques per realitzar canvis ambientals amb un impacte real.

Existeixen 5 nivells de certificació que depenen del percentatge de mesures implementades, essent els més alts el nivell “Platinum” que certifica un 70% o més d’accions implementades i el nivell “Green”, que certifica un 80% o més. Tant les Core Facilities, com els 9 grups de recerca que han dut a terme el procés de certificació en l’IBEC tots han obtingut el certificat en els nivells “Platinum” o “Green”.

Tot el procés ha estat possible gràcies a la forta implicació del Comitè de Recerca Sostenible de l’IBEC i els grups participants, així com la xarxa de responsables de sostenibilitat de cada grup. Després de l’èxit d’aquest programa pilot, s’espera certificar tots els grups de l’institut el 2024.

La My Green Lab Certification va ser seleccionada el 2021 com un indicador de progrés clau per a la campanya Race to Zero recolzada per l’ONU. L’objectiu d’aquesta campanya global és prendre mesures rigoroses i immediates per reduir a la meitat les emissions globals per al 2030 i assolir l’objectiu d’un món sense carboni per al 2050.

» Més informació: web de l’IBEC [+]