Foto: IRB Barcelona.
 22.12.2022

Gate2Brain rep 2,5M€ de la Comissió Europea a través del programa EIC Accelerator

Gate2Brain –una spin-off de la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu (IRSJD)-Hospital Sant Joan de Déu (SJD)– ha rebut finançament del programa EIC Accelerator per valor de 2,5 M€ per impulsar la fase preclínica reguladora del seu fàrmac G2B-002, dirigit als tumors cerebrals de barrera intacta. En 2 o 3 anys, aquests resultats obriran les portes a un assaig clínic.

Gate2Brain, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha desenvolupat una tecnologia patentada basada en pèptids (proteïnes petites) que creuen de manera eficient barreres biològiques, com la barrera hematoencefàlica que protegeix el cervell. Com si fossin tractors moleculars, aquests pèptids poden portar a manera de remolc fàrmacs que, per si sols, no poden arribar al cervell per a curar-lo. Mitjançant l’ús d’aquesta tecnologia la companyia vol, com a primer repte, millorar el tractament dels tumors cerebrals infantils.

“Des de fa dècades, l’home ha somiat a viatjar al cervell i, de fet, la ciència-ficció ha dedicat a aquest viatge llibres i pel·lícules com Un Viatge Al·lucinant d’Isaac Asimov. El somni de Gate2Brain és millorar la salut i la qualitat de vida de les persones afectades per malalties del sistema nerviós central mitjançant la millora del transport de fàrmacs fins al cervell per a curar-lo”, afirma la Dra. Meritxell Teixidó, CEO de la companyia. “Avui dia, prop de les dates nadalenques, i gràcies al finançament d’EIC Accelerator, aquest somni està una mica més a prop”.

» Més informació: web de l’IRB Barcelona [+]