Foto: Fundació Bosch i Gimpera (FBG).
 15.03.2021

La Fundació Bosch i Gimpera crea un cercador web amb més de 100 models experimentals de la Universitat de Barcelona

Amb l’objectiu de promoure la transferència de l’expertesa en models experimentals dels grups de recerca de la Universitat de Barcelona (UB) i respondre a necessitats d’R+D, la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), ubicada al Parc Científic de Barcelona, ha recollit més de 100 d’aquests models en un cercador web

Els models experimentals són clau per generar nou coneixement i per poder respondre qüestions biològiques i biomèdiques. Avui dia són àmpliament utilitzats per la majoria d’empreses farmacèutiques, startups del sector de la salut i les ciències de la vida i laboratoris d’R+D de les universitats d’arreu del món.

Ara, la Fundació Bosch i Gimpera –l‘oficina de transferència de tecnologia i coneixement de la UB– ha desenvolupat una eina que permet cercar models experimentals en funció de l’àrea d’interès i/o de la indicació que es vulguin desenvolupar. Al cercador s’hi poden trobar tant models basats en cultius cel·lulars (in vitro ex vivo) com models animals (in vivo). A més, a la UB hi ha diversos grups de recerca especialitzats en la generació de models experimentals a mida per ajustar-se a les necessitats de cada usuari. El cercador presenta un ampli portafolis de models en àrees com la neurobiologia, la immunologia, l’oncologia, la cosmètica i l’alimentació, amb un fort focus en la salut translacional.

Els models experimentals i l’assessorament expert del personal investigador de la UB fan possible analitzar i confirmar l’eficàcia i la seguretat d’actius farmacèutics, cosmètics i alimentaris, entre d’altres, i permeten millorar el coneixement dels processos biològics implicats en l’activitat de diferents productes i definir les estratègies de desenvolupament més adequades per a cada projecte. A més, gràcies a l’ús de tècniques analítiques avançades en genòmica, metabolòmica, proteòmica i epigenètica per part dels experts de la UB, s’obté de manera fiable coneixement d’avantguarda, que és la clau per fer avançar la recerca de nous tractaments i el desenvolupament d’actius de manera fiable i segura.

Durant els últims tres anys l’FBG ha desenvolupat més de 90 projectes relacionats amb els models experimentals, pels quals ha facturat més de 5 milions d’euros.

Té cap sentit la recerca si el seu resultat es queda en un calaix?

La Fundació Bosch i Gimpera ha publicat un vídeo per explicar què és i quins són els beneficis de la transferència de coneixement i tecnologia, així com el suport que ofereix a investigadors, emprenedors i inversors per connectar universitat, empresa i societat. Dóna-li al play!  ⇓