Robert Fabregat (Foto: Biocat).
 14.10.2021

Robert Fabregat, nou director general de Biocat

El Patronat de Biocat, presidit pel President de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha nomenat Robert Fabregat com a nou director general de l’entitat, amb seu al Parc Científic de Barcelona. Fabregat assumeix el càrrec que havia deixat vacant l’anterior director, Jordi Naval, per dirigir la startup danesa InProTher.

Robert Fabregat (Barcelona, 1980) és llicenciat en Química per la Universitat de Barcelona (UB), ​​té un doctorat per la facultat de Farmàcia de la mateixa universitat i un màster en Gestió de Projectes per BES-La Salle. Ha estat director general de Recerca i Innovació en Salut de la Conselleria de Salut entre 2019 i 2021, i cap de gabinet entre 2018 i 2019. Té àmplia experiència en la gestió de projectes nacionals i internacionals en els camps de la salut i la biomedicina, col·laborant en diversos centres d’investigació, organismes públics i empreses. També ha estat professor associat de la UB.

“Assumeixo la direcció de Biocat amb el màxim compromís per impulsar l’ecosistema de ciències de la vida i innovació en salut a Catalunya, en un moment clau per la transformació econòmica i social del país”, destaca Robert Fabregat. “Entre els meus objectius principals s’hi troben: enfortir el rol de Biocat com agent imprescindible per augmentar la capacitat de recerca i innovació del país, contribuir a l’acceleració de l’arribada de solucions i tecnologies mèdiques als pacients i consolidar la BioRegió de Catalunya com un dels hubs d’innovació en salut més importants d’Europa”.

Ignasi Biosca, vicepresident del Patronat de Biocat, ha agraït la tasca desenvolupada per Jordi Naval durant aquesta etapa i ha donat la benvinguda al nou director, a qui li desitja molts èxits.