Omnia Molecular inaugura les seves noves instal·lacions al PCB

By 5 març 2008novembre 16th, 2020No Comments
 05.03.2008

Omnia Molecular inaugura les seves noves instal·lacions al PCB

La biotecnològica catalana Omnia Molecular, una nova spin-off que centra la seva activitat en el descobriment de nous fàrmacs per combatre malalties infeccioses, ha inaugurat avui, 5 de març, les seves noves instal·lacions al Parc Científic de Barcelona.

L’avantatge que ofereix Omnia Molecular enfront a altres empreses que treballen en aquest àmbit és l’ús de tècniques sofisticades de cultiu cel·lular que acceleren i redueixen el cost del procés tradicional de desenvolupament de fàrmacs. “Les estratègies experimentals que s’utilitzen pel desenvolupament de fàrmacs han evolucionat poc en els darrers anys, per això la tecnologia que hem desenvolupat pot oferir un important valor afegit a les farmacèutiques”, explica el director i fundador de l’empresa, Lluís Ribas de Pouplana. De fet, les resistències que generen molt antibiòtics ha fet que aquesta àrea de recerca hagi recuperat protagonisme en l’àmbit de la indústria farmacèutica.

L’empresa, que acaba de rebre una inversió de 600.000 euros de la societat Caixa Capital Risc de la Caixa i el CDTI, ha anunciat que actualment ha posat en marxa una línia de treball per desenvolupar nous fàrmacs que permetin combatre de manera més eficaç la infecció per Helicobater pylori. Aquest microorganisme es troba al sistema digestiu de pràcticament el 50% de la població mundial i s’associa a diverses patologies, com la gastritis crònica, la úlcera pèptica (gàstrica i duodenal), i el desenvolupament de càncer d’estómac (limfomes i adenocarcinomes gàstrics). El tractament actual per combatre aquesta infecció resulta complicat, ja que consisteix en l’administració combinada de diversos tipus de fàrmacs. A més, no sempre és efectiu, i pot generar efectes secundaris i resistències. A Espanya s’estima que afecta a un elevat percentatge de la població adulta (30%), encara que no sempre presenta símptomes.

Així mateix, l’empresa també està investigant nous compostos pel tractament de la meningitis bacteriana i l’aspergillosi, una patologia provocada per un fong, associada a la infecció provocada pel virus de la inmunodeficiència humana (VIH) i la SIDA. Altres malalties susceptibles de ser tractades amb els nous compostos desenvolupats per Omnia són la tuberculosi, la candidiasi i la toxoplasmosi.

A l’acte d’inauguració de la seva nova seu al PCB han assistit el director del PCB Fernando Albericio, el director de l’Institut de Recerca Biomèdica Joan Guinovart, la directora de la Bioregió de Catalunya Montse Vendrell, i representants de ‘la Caixa’, així com altres investigadors, col·laboradors i representants de diverses entitats i institucions relacionades amb l’activitat de l’empresa.