Neix CataloniaBio, l’associació catalana d’empreses biotecnològiques

By 15 març 2006novembre 16th, 2020No Comments
 15.03.2006

Neix CataloniaBio, l’associació catalana d’empreses biotecnològiques

CataloniaBio neix amb la finalitat d'agrupar les empreses catalanes que desenvolupen, parcialment o totalment, la seva activitat en el camp de la biotecnologia. L'objectiu és construir una plataforma comuna per defensar els interessos específics d'aquest sector i participar de forma constructiva i integradora en la definició de les actuacions que promoguin la biotecnologia com a motor de l'economia de Catalunya i, en concret, de la BioRegió de Catalunya.

“Volem col·laborar des de l’òptica empresarial en fer de Catalunya un referent competitiu de la nova indústria biotecnològica a nivell europeu “, comenta el president de CataloniaBio Carlos Buesa. “Catalunya pot i ha d’apostar per crear una imatge de marca a nivell internacional i això passa per coordinar de forma molt eficient les polítiques que s’han de posar en marxa i per mimar a les empreses d’elevat contingut tecnològic que estan fent un esforç pioner en un país poc acostumat i confiat en la innovació”.

CataloniaBio, constituïda el passat 2 de març, acull ja més de vint empreses dedicades a la recerca, els serveis científics, financers i de propietat intel·lectual en el sector de la biotecnologia. L’asssociació, que compta amb el suport del CIDEM i el Parc Científic de Barcelona, es presentarà aquesta tarda a l’edifici la Pedrera (18.30h) en un acte presidit pel conseller d’Indústria i Treball de la Generalitat de Catalunya Josep Mª Rañé i en què intervindrà també Joan Cornet, president de la comissió executiva de la BioRegió de Catalunya; Luis Ruiz, vicepresident de CataloniaBio i director general d’Advancell; i Joan Roure, professor d’IESE.

A Catalunya existeix una concentració important d’empreses que fan servir la biotecnologia, entre elles noves empreses que presenten un gran potencial de creixement i una forta activitat innovadora. Els trets particulars de les empreses biotecnològiques, però, fan necessari la seva diferenciació d’altres sectors industrials més madurs, com ara el químic, el farmacèutic, el veterinari o l’agroalimentari. En aquest sentit, CataloniaBio promourà actuacions i recomanacions per afavorir la implementació de polítiques públiques per part de l’administració catalana, estatal i europea favorables per al creixement i consolidació del sector empresarial de la biotecnologia. Segons Buesa, “el repte de posar la BioRegió de Catalunya en el mapa de internacional passa de forma imprescindible por aconseguir crear un sector privat fort i competitiu. Sense empreses de certa dimensió i capacitat internacional, no serem capaços de crear riquesa a partir de la societat del coneixement, ni de retornar a la societat els rèdits de l’esforç que s’està realitzant en inversions públiques a l’R+D”.

L’associació prestarà a més atenció i ajut especialitzat a la formació de noves empreses que sorgeixin a partir de l’entorn universitari, però també afavorirà la consolidació, el creixement i la internacionalització de les ja existents. “En aquest context, tenim especial interès en identificar les sinergies entre els membres de l’Associació que facilitin la consolidació de les empreses del sector i la generació de projectes de codesenvolupament de dimensió i grandària competitiva internacionalment, tot això en el marc del respecte al mercat de la lliure competència. La lògica del mercat ens ha de dur a tenir empreses mes grans i amb més potencia”, afirma Buesa. L’associació també indentificarà fonts de finançament i subvencions pel seus associats, actuant com a canalitzador de l’esforç públic en el desenvolupament del sector.