Foto: Council of European BioRegions (CEBR).
 31.05.2023

Montserrat Daban, nova presidenta del Council of European Bioregions

Montserrat Daban, directora de Política Científica i Internacionalització de Biocat, entitat amb seu al Parc Científic de Barcelona, presidirà els propers 3 anys el Council of European BioRegions (CEBR), la primera xarxa global de suport a la biotecnologia que representa a més de 40 organitzacions en tot Europa.

En la primera jornada de l’Anual Meeting del CEBR, celebrat a Stuttgart (Baden Württemberg, Alemanya) els passats dies 16 i 17 de maig, Klaus Eichenberg (director general de BioRegio STERN) i Marc Dechamps (president sortint del CEBR) van inaugurar una trobada que reunia de manera presencial uns 35 representants de bioregions europees. Durant la trobada es van renovar els membres de la junta executiva i es van escollir la presidència i la vicepresidència pels propers 3 anys.

Montserrat Daban, directora de Política Científica i Internacionalització de Biocat i vicepresidenta sortint del CEBR, va ser escollida nova presidenta de la junta directiva: “Em sento honorada de ser nomenada presidenta del CEBR. La nostra associació es troba en un gran moment, en gran part pels assoliments de l’anterior junta i del president sortint, Marc Dechamps, així com de l’equip executiu liderat per Anaïs Le Corvec i dels molts membres que hi contribueixen activament. És també un gran moment per a les polítiques europees d’innovació en salut, amb nombrosos reptes i oportunitats amb els que el CEBR està alineat i on hi participa de manera decisiva.”

Segons Daban: “Després de la pandèmia, amb la reconnexió dels membres, el creixement de la xarxa, la seva expansió i la seva estratègia d’influència, ens hem posicionats per a generar impacte i fer visible la nostra capacitat de transformació. Ens hem compromès no tan sols a augmentar l’impacte de la nostra activitat per als membres de la xarxa i els seus ecosistemes, sinó també continuar reforçant la nostra posició a escala de la UE i internacional. Amb la vicepresidència el darrer any, i ara amb la presidència, em sento molt afortunada de poder treballar amb aquesta nova junta i amb tots els clústers de la xarxa per aconseguir els nostres objectius comuns i incrementar en nostre impacte.”

Per la seva banda, Stamatiki Kritas, directora de Desenvolupament Empresarial de Hellenic Biocluster, i nova vicepresidenta del CEBR, també va fer pales el seu desig de treballar amb els membres de la junta per ‘donar suport i destacar l’impacte que tenen els clústers de la ciència de la vida en la creació de innovació disruptiva i en última instancia, en la construcció d’una Europa més forta i sostenible’.

» Més informació: web de Biocat [+]