Sense categoria

Lliurament dels Premis del Consell Social i de la Fundació Bosch i Gimpera de la UB

By 17 gener 2011novembre 16th, 2020No Comments
 17.01.2011

El proper 19 de gener tindrà lloc l'acte de lliurament dels (FBG) de la Universitat de Barcelona (UB). L'acte es durà a terme a l'Aula Magna de la UB i comptarà amb la presència de Salvador Alemany Mas, president del Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement de la Generalitat de Catalunya, del Cercle d'Economia i del grup de concessionàries en infraestructures Abertis. –que te la seva seu al Parc Científic Barcelona– ha estat la guanyadora del premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora.

L’objectiu del Premi Senén Vilaró –dotat amb 10.000 euros– és reconèixer la capacitat innovadora desenvolupada per un titulat o una empresa vinculats al Grup UB. Intelligent Pharma, creada l’any 2007 amb el suport de l’FBG ofereix serveis computacionals per a empreses del sector farmacèutic i ciències de la vida. Integrada per un equip de 13 professionals altament qualificats, durant el 2010 ha duplicat la seva facturació, ha obert la primera sucursal internacional al Technologiepark Heidelberg (Alemanya) i pel proper any espera obrir una segona filial a Cambridge (Regne Unit) i una tercera oficina als EUA El jurat ha valorat junt amb els resultats del negoci, l’interés en el mercat nacional i internacional i la fortalesa de l’equip d’emprenedors. Cal destacar també que ha creat una altra empresa, SOM Biotech, ubicada també al Parc Científic Barcelona, concretament a la Bioincubadora PCB-Santander– i dedicada al reposicionament de medicaments usant la tecnologia d’Intelligent Pharma.

L’altre guardó otorgat pel Consell Social i de l’FBG, el Premi Antoni Caparrós al millor projecte de transferència de coneixement –dotat amb 5.000 euros–, ha estat atorgat al projecte «Formoterol: una nova estratègia terapèutica en el tractament de la caquèxia» de la professora associada del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Biologia, Sílvia Busquets. El destinatari de la transferència de coneixement ha estat una empresa farmacèutica de Cambridge (Regne Unit), dedicada a l’elaboració de productes per al tractaments dels símptomes dels pacients amb càncer.

La finalitat dels Premis del Consell Social i de l’FBG són impulsar el retorn a la societat dels coneixements adquirits al llarg dels estudis i la recerca, valorar la importància dels projectes de transferència de tecnologia, coneixement i innovació, potenciar la creació d’empreses innovadores basades en el coneixement, reconèixer la capacitat innovadora generada i fomentar la cultura emprenedora en l’àmbit universitari.