L’exposició Exponano del PCB, ara a la seu del Institut d’Estudis Catalans

By 5 de març de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 05.03.2007

L’exposició Exponano del PCB, ara a la seu del Institut d’Estudis Catalans

L'EXPONANO «Més petit que petit. La nanotecnologia a debat» –una activitat que el Parc Científic de Barcelona va dur a terme al llarg de la Setmana de la Ciència'06– es podrà veure un altre cop al Claustre de la seu de l'Institut d'Estudis Catalans a Barcelona (C/Carme, 47), dins la mostra «La física és a la base de tot», una exposició que organitza la Societat Catalana de Física amb motiu del I Centenari de l'IEC, que romandrà oberta del 5 al 10 de març.

El dilluns 5 de març a les 10 h del matí i a la seu de l’ (IEC) s’inaugura «La física és a la base de tot», una exposició que té per objectiu donar a conèixer com aquesta ciència i les seves aplicacions formen part de la nostra vida quotidiana, així com el seu gran potencial de futur. La mostra, que ha estat organitzada per la amb motiu del I Centenari de l’IEC, romandrà oberta fins el 10 de març i dedica un àmbit específic a la nanotecnologia, on participa el Parc Científic de Barcelona (PCB) amb l’Exponano «Més petit que petit. La nanotecnologia a debat», una activitat que pretén proporcionar informació entorn a aquesta nova disciplina.

L’exposició, que té com a coordinador a Santi Vallmitjana, videdegà de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (UB), ha comptat amb la participació de professors d’aquest centre, tant pel seu disseny com pel desenvolupament, i està dividida en tres àmbits: la física experimental clàssica, que inclou l’exposició de maquetes que han canviat la història de la física; l’àmbit de noves tecnologies, on es poden veure materials amb memòria de forma, ferrofluids, superconductors, làsers , sismògrafs i, fins i tot, un tren en miniatura que levita, i l’àmbit de la nanotecnologia, on s’explica com l’estudi, síntesi i manipulació de materials, aparells i sistemes funcionals a través del control de la matèria a nanoescala obren nous camins per a la recerca en el futur.

L’Exponano, que es va mostrar al públic a finals de l’any passat a les Facultats de Química i Física de la Universitat de Barcelona, és una acció del programa de divulgació científica «Recerca en Societat» del PCB, i s’emmarca en el context del projecte europeu Nanodialogue, en què participen nou països de la UE –Itàlia, França, Estònia, Bèlgica, Alemanya, Regne Unit, Suècia, Portugal i Espanya–. A la mostra es poden veure moltes de les aplicacions pràctiques que té aquesta ciència, com ara una gorra amb una visera que no s’entela o materials que canvien les seves propietats. A més, inclou diverses activitats didàctiques en forma de joc per estimular el debat entorn a aquest tema i potenciar la participació del públic.

La visita a l’exposició «La física és a la base de tot» és d’accés lliure, però per inscriure grups i fer les visites guiades cal fer reserva prèvia. Per fer la visita completa s’han establert tres torns: de 10 a 11:30h, de 12 a 13:30 i de 15:30 a 17h.

Per a més informació o inscripcions, podeu trucar al tel. 93 324 85 83 o consultar la web: www.scf-iec.org