Sense categoria

La UB i el Banc Santander s’uneixen per fomentar la transferència de coneixement

By 11 octubre 2006novembre 16th, 2020No Comments
 11.10.2006

Màrius Rubiralta, rector de la Universitat de Barcelona (UB) i president de la Fundació Parc Científic de Barcelona i Emilio Botín, president de Santander, han signat avui un acord per tal de promoure el desenvolupament d'iniciatives per al foment de l'esperit emprenedor i la transferència de resultats d'investigació a la societat, especialment, un programa innovador de valorització i comercialització de la investigació, amb la voluntat d'estendre'l a universitats d'Iberoamèrica. El conveni reforça i amplia la col·laboració que ambdues institucions mantenen des de 1997 i en paraules d'Emilio Botín és l'acord "més important entre els 535 que el Banc Santander té signats amb diverses universitats iberoamericanes".

Durant l’acte de signatura el president del Santander ha emfasitzat la importància la col·laboració entre la recerca pública i l’empresa privada. “A Espanya només un 20 % de les empreses més compromeses amb R+D té alguna mena de contacte amb la Universitat”, ha assenyalat, i ha afegit que és “imprescindible multiplicar els canals de cooperació universitat-empresa i de la transferència de coneixement”. Ha finalitzat la seva intervenció amb una referència a la trobada que es farà l’any vinent a Brasil entre les 35 millors universitats iberoamericanes en recerca. Per la seva banda, el rector Màrius Rubiralta ha manifestat que “si el coneixement és el valor diferencial del segle XXI, les universitats màximes productores i gestores d’aquest coneixement han de jugar-hi un paper decisiu” i ha remarcat la importància dels projectes que s’impulsen amb el nou conveni.

L’acord signat avui recull la col·laboració de Santander en els programes de la universitat que faciliten la transferència dels resultats dels seus estudis a la societat i inclourà ajuts per als seus equips d’investigació, així com per als projectes que duen a terme tant el Centre d’Innovació de la Fundació Bosch i Gimpera, el Parc Científic de Barcelona, com la nova Agència de Valorització i Comercialització dels Resultats de la Investigació (AVCRI), entitats creades per la UB per facilitar la col·laboració entre la universitat i la societat.

A través de l’acord, el Banc participarà a més en la promoció i l’ampliació de la Bioincubadora del Parc Científic de Barcelona amb l’objectiu de promoure el desenvolupament de noves empreses de base tecnològica. La instal·lació formarà part d’una xarxa d’incubadores tecnològiques d’empreses que Santander està impulsant en el marc de la seva col·laboració amb diferents centres acadèmics iberoamericans i de l’Estat espanyol, com ara la Universitat de Santiago de Compostel·la, l’Institut Tecnològic de Monterrey (Mèxic), la Universitat de São Paulo (Brasil) i, ara, la Universitat de Barcelona.

Així mateix, la Universitat de Barcelona, amb l’ajut de Santander, crearà una Càtedra que dedicarà les seves activitats al foment de la cultura emprenedora entre els universitaris i a l’estudi de l’empresa familiar.