Betevé entrevista a Maria Terrades, directora del PCB
La Família Barris de Betevé visita el Parc Científic de Barcelona
 15.02.2022

L’acceleradora BCN Health Booster, protagonista a La Família Barris de Betevé

El programa La Família Barris de Betevé va dedicar la seva darrera edició a la ciència i la investigació que es fa a la ciutat de Barcelona. Durant el programa es van presentar diversos projectes, un dels quals l’acceleradora BCN Health Booster, una iniciativa impulsada pel Parc Científic, la Universitat de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de Barcelona Activa i el suport de Biocat. Al programa també hi apareixen el Campus de la Vall d’Hebron, l’Institut de Recerca Biomèdica, el Sincrotró Alba i el projecte Amodi (amor-odi) i Barcelona de la Biennal Ciutat i Ciència 2021.

La BCN Health Booster és una accelerador d’empreses per startups i spin off del sector de la salut.  Durant el programa, la directora del Parc, Maria Terrades, ha explicat que l’objectiu d’aquest projecte és ajudar les empreses que comencen, un impuls especialment necessari en les empreses que fan recerca en el sector de la salut i necessiten laboratoris i serveis que no són fàcils de trobar. La directora del Parc ha explicat en què es concretaran els ajuts en el marc de l’acceleradora: una subvenció pel lloguer de l’espai i acompanyament amb un mentor i hores de formació en els camps que necessitin.

Al reportatge també hi apareixen dues de les onze empreses que formen part de la BCN Health Booster. El fundador i CEO de Dan*na Artificial Nature, Xavier Marín, explica que formar part de l’acceleradora els ajuda a entendre millor les regles del joc i els fa ser més eficients i competitius. La cofundadora i CEO de Mimark, Marina Rigau, en destaca el privilegi d’estar envoltats d’altres empreses del sector amb les que poden interaccionar. Terrades destaca també l’oportunitat que representa per Barcelona tenir entitats com el PCB i la BCN Health Booster que la converteixen en referent en un sector que crea llocs de feina de qualitat.

Podeu veure el reportatge complet aquí.

» Més informació sobre el BCN Health Booster: https://www.pcb.ub.edu/arrenca-lacceleradora-bcn-health-booster-amb-onze-projectes-dinnovacio-en-salut/

» Més informació i perfil de les 11 empreses que formen part del BCN Health Booster: https://www.pcb.ub.edu/bcn-health-booster/