Sense categoria

Josep A. Planell, director de l’IBEC, participa al cicle de Conferèncias “Innovació i creativitat” del mNACTEC

By 16 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 16.06.2010

Demà dijous 17 de juny, a les 19.00 h, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) organitza la quarta conferència del cicle ‘Innovació i creativitat'. El tema és ‘Reptes en bioenginyeria i nanomedicina per a la millora de la salut i la qualitat de vida', i anirà a càrrec Josep A. Planell, director de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), ubicat al Parc Científic Barcelona. Planell abordarà en aquesta ponència els avenços de la medicina i la cirurgia que han estat sempre lligats als de la ciència i la tecnologia, i concretament a disciplines tals com la bioenginyeria i la nanomedicina, i parlarà també de la medicina regenerativa, que constitueix la gran esperança d'aquest segle XXI amb la promesa de poder diagnosticar prematurament les malalties i alhora poder aplicar teràpies personalitzades als pacients.

Josep A. Planell (Barcelona, 1951) és director de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), un centre de recerca amb seu al Parc Científic Barcelona, que s’estructura en sis programes: Biotecnologia cel·lular; Biomaterials, implants i enginyeria tissular; Biomecànica i biofísica cel·lular; Nanobioenginyeria; Robòtica i imatges biomèdiques, i Senyals i instrumentació mèdica. Les principals àrees d’investigació del Dr. Planell són els biomaterials, així com l’enginyeria de teixits per a la seva aplicació a la medicina regenerativa. El 2001 va ser guardonat amb la Distinció a la Promoció de la Recerca de la Generalitat de Catalunya. És membre electe de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona. El 2006 va rebre el premi Ciutat de Barcelona en l’àrea de Recerca i Tecnologia.