27.06.2016

Toulouse acull la 8a edició de la Summer School on Medicines

El Cancer University Institute of Toulouse Oncopole és la seu de la 8a edició de l'Escola d’Estiu del Medicament (8th Summer School on Medicines, SSM8), una de les propostes formatives més innovadores en el sector biofarmacèutic. El programa, coorganitzat pel Parc Científic de Barcelona (PCB), Biocat, la Universitat de Montreal i la Universitat Paul Sabatier Toulouse III, cobreix tota la cadena de valor en el desenvolupament d'un medicament, des de la idea inicial fins a l'arribada al mercat.

La 8a edició de la Summer School on Medicines oferirà del 3 al 8 de juliol un programa únic i complet de formació de 40 hores centrat en el descobriment i el desenvolupament de fàrmacs. L’escola aborda la totalitat de la cadena de producció, des de la recerca al laboratori fins al mercat i la venta del medicament.

El valor afegit d’aquest programa és que aborda la temàtica alhora des d’una vessant teòrica i pràctica. L’escola començarà dilluns 4 de juliol amb dues sessions teòriques sobre la fase de drug discovery, on es posarà èmfasi en el paper de la biologia química i els nous tipus de fàrmacs biològics fets a partir de teràpies cel·lulars i genètiques.

Entre dimarts i dimecres es treballarà el procés de la fase de drug discovery a la preclínica i també està programada una sessió d’un cas pràctic, on els alumnes tindran un paper actiu i la dinàmica de workshop els permetrà interaccionar amb empreses del sector. Aquest és el motiu pel qual al llarg de la setmana hi haurà més sessions dedicades a l’estudi de casos reals, amb l’assistència dels seus protagonistes.

Les píndoles teòriques es completaran durant els següents dies amb sessions dedicades a la fase de desenvolupament clínic, la translació de la recerca a la indústria i les qüestions d’economia farmacèutica o de propietat intel·lectual. També es tractaran nocions de producte a nivell de patent, manufacturació i màrqueting.

Com a activitats destacades, el dijous 7 de juliol es farà una visita al Sanofi Biopark i s’assistirà a un simposi liderat per representants de Sanofi i Evotec, que parlaran sobre el mercat industrial.

A l’Escola d’Estiu del Medicament –una iniciativa de Biocat, el Parc Científic de Barcelona, la Universitat de Montreal i la Universitat Paul Sabatier Toulouse III– enguany també col·laboren la Universitat de Barcelona, la University Drug Research Group (GRUM), el Quebec Government – Department of International Relations and La Francophonie, CAPTOR Project – Investissement d’Avenir i la Toulouse Cancer Healthcare Foundation – Toulouse Cancer Santé.

En aquesta edició Biocat ha becat a quatre alumnes catalans per al registre complet de la modalitat full fee i un descompte del 50% en la modalitat de registre minimum fee. La Universitat de Barcelona (UB) també ha donat 3 beques.