Sense categoria

S’inaugura la 13a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

By 3 juliol 2014novembre 16th, 2020No Comments
Al centre, Jesús Purroy, coordinador de «¡Passa el verano en el Parque!» amb els participants del programa. Foto:© PCB.
 03.07.2014

S’inaugura la 13a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

Aquest dimarts 1 de juliol s'ha celebrat l'acte de benvinguda de la 13a edició de programa de pràctiques , adreçat a joves universitaris de segon cicle. L'objectiu d'aquesta iniciativa -que organitza anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB)- és apropar l'entorn de la recerca als estudiants de qualsevol universitat del món a través de la seva participació en projectes que es duen a terme en grups, centres de recerca i empreses amb seu al PCB.

L’obertura de l’acte ha anat a càrrec de Jesús Purroy, director tècnic de Serveis Científics i Tecnològics del PCB, que ha explicat als alumnes la missió, objectius i estructura del Parc així com el funcionament del programa de pràctiques. Tot seguit, Anna Vilches, tècnica del Servei de Prevenció Mancomunat PCB-IBEC-IRB, ha informat els assistents sobre els aspectes relacionats amb la seguretat als laboratoris i la gestió de residus.

La durada del programa «Passa l’estiu al Parc!» és de 2 a 3 mesos, entre juliol i setembre, amb una dedicació mínima de 5 hores al dia. Les pràctiques es fan a grups de recerca que centren la seva activitat principalment a l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia. Enguany són 25 els joves que participen en aquesta iniciativa, 22 dels quals són de l’Estat espanyol i la resta d’Itàlia i Turquia.

Els estudiants s’incorporaran a tres plataformes tecnològiques del PCB –la Plataforma de Drug Discovery (), la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia () i la Plataforma de Química Combinatòria ()– i a diferents grups de recerca de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (), l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona () i l’Institut de Recerca Biomèdica (). Les empreses , , i també acolliran als joves estudiants.

Aquest és el tretzè any consecutiu que el Parc Científic de Barcelona ofereix l’activitat. A les edicions anteriors han participat més de 300 estudiants i segons les enquestes de valoració tant els joves com els tutors es mostren molt satisfets d’aquesta col·laboració, un fet que es confirma per la vinculació posterior que mantenen amb el grup de recerca amb què han treballat un cop finalitzat el període de pràctiques.