Sin categorizar

By 23 enero 2003No Comments
 23.01.2003

Presentació de la Xarxa de Parcs Científic i Tecnològics de Catalunya

Ahir es va presentar al Palau de la Generalitat la Xarxa de Parcs Científic i Tecnològics de Catalunya (XPCAT) que integra 11 estructures d’innovació catalanes. Aquesta iniciativa posa en contacte els grans espais de producció i transferència científica i tecnològica de Catalunya amb el propòsit de potenciar la recerca i la innovació vinculant el món científic amb l’empresarial. L’acte de presentació va ser presidit pels consellers del Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació Andreu Mas-Colell i el de Treball, Indústria, Comerç i Turisme Antoni Fernández Teixidó, i va comptar amb les intervencions del rector de la UB Joan Tugores i el director del Parc d’Innovació Tecnològica i Empresarial La Salle Josep Maria Piqué, president de l’XPCAT.

“L’objectiu de la nova associació és crear sinergies i dinàmiques comuns, compartir recursos i informació, i establir fórmules de col·laboració per fer més eficient el sistema ciència-tecnologia-empresa”, segons va explicar ahir Josep Maria Piqué. L’XPCAT pretén també col·laborar en la renovació i diversificació de l’activitat productiva, el progrés tecnològic i el desenvolupament econòmic i social de Catalunya. En aquest sentit, el conseller Antoni Fernández Teixidó va destacar la necessitat de crear una estratègia com aquesta “per contribuir a retenir les empreses al nostre país en un context globalitzador com l’actual en què, cada cop més, les empreses migren a països on la mà d’obra és més barata”.

D’altra banda, la nova xarxa vol actuar com a motor en el procés de transferència i difusió del coneixement i tecnologia. Pel conseller Andreu Mas-Colell “XPCAT ha de fomentar un canvi de cultura de les universitats per potenciar la innovació a Catalunya”, mentre que en paraules del rector Joan Tugores “la nova xarxa il·lustra l’interès social de potenciar la convergència de les prioritats de les empreses, que són a curt termini, amb les de les universitats, plantejades a més llarg termini, per fomentar la innovació”.

L’XPCAT està integrada pel Parc Científic de Barcelona, el Parc Científic i Tecnològic de la UAB, el Parc Científic i Tecnològic de la UdG, el Parc d’Innovació Tecnològica i Empresarial La Salle, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, el Parc Mediterrani de la Tecnologia, el Parc Tecnològic de Barcelona, el Parc Tecnològic del Camp Tecnop@arc, el Parc Tecnològic del Vallès, el TecnoCampusMataró i el Parc Tecnològic de Girona.