Nostrum Biodiscovery (NBD) va guanyar el Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora gràcies a la seva tecnologia d’avantguarda per accelerar el disseny de nous fàrmacs (Foto: PCB).
 12.12.2019

Nostrum Biodiscovery guanya el Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora

Nostrum Biodiscovery (NBD), amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha guanyat la 12a edició del ‘Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora', un dels quatre premis que convoca anualment el Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB) i la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) a la recerca i la transferència de coneixement. Els guardons es van lliurar ahir al vespre a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la UB.

Nostrum Biodiscovery (NBD) va guanyar el Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora gràcies a la seva tecnologia d’avantguarda per accelerar el disseny de nous fàrmacs. Combinant les seves tecnologies pròpies amb el millor programari de modelatge del mercat, la companyia proporciona serveis in silico a empreses farmacèutiques i biotecnològiques per accelerar i optimitzar el disseny de molècules terapèutiques i enzims, i superar els “colls d’ampolla” comunes a les fases més inicials del descobriment de fàrmacs.

L’avantatge competitiu d’NBD es basa en les tecnologies computacionals desenvolupades per Modesto Orozco, catedràtic del Departament de Bioquímica i Biomedicina Molecular de la UB i investigador ERC Advanced Grant de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), i Víctor Guallar, professor de recerca ICREA del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS). Els dos experts són socis fundadors d’NBD, juntament amb el doctor en Química Computacional, Robert Soliva, amb més d’una dècada de trajectòria en la indústria farmacèutica.

La constitució de la companyia, l’any 2016, també va ser possible gràcies a la participació estratègica de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) de la Universitat de Barcelona (UB), de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), i de la Fundación Botín, com a catalitzadora de la transferència tecnològica a l’empresa, a través del seu programa d’acceleració Mind the Gap.

Els Premis del Consell Social i de la Fundació Bosch i Gimpera es van lliurar ahir, dimecres 11 de desembre, a l’Aula Magna de l’Edifici Històric, en una cerimònia presidida pel rector de la UB, Joan Elias, acompanyat pel president del Consell Social, Joan Corominas, i la directora de la Fundació, Carme Verdaguer.

► Més informació: Web de la UB [+]

Notícia relacionada [+]