Neix el BioPoL L’H, un nou clúster per a l’R+D+I en ciències de la salut

By 11 d'octubre de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 11.10.2006

Neix el BioPoL L’H, un nou clúster per a l’R+D+I en ciències de la salut

La Universitat de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat i la BioRegió de Catalunya han signat un conveni per a la creació del BioPoL L'H, un nou complex de 300.000m2 on confluiran una àmplia diversitat d'agents dedicats a les ciències de la salut. L'objectiu és potenciar que els resultats de la recerca clínica i biomèdica que es duen a terme a l'entorn clínic, de recerca i de docència de Bellvitge es converteixin en innovacions per a la millora de la salut de les persones.

L’acte de signatura va tenir lloc el dimarts 10 d’octubre amb la presència de la consellera de Salut Marina Geli, el conseller d’Educació i Universitats Joan Manuel del Pozo, el conseller de Treball i Indústria, Jordi Valls, l’alcalde de L’Hospitalet de Llobregat Celestino Corbacho, el rector de la Universitat de Barcelona Màrius Rubiralta i el president de la Comissió Executiva de la BioRegió de Catalunya Joan Cornet.

Amb la creació de BioPol L’H, es pretén fomentar les interconnexions entre els diferents agents de la cadena de valor mitjançant la ubicació en un mateix entorn centres de recerca públics i empresarials, que centrin la seva activitat en la recerca bàsica i clínica, conjuntament amb hospitals de referència, centres universitaris i empreses. La transferència de coneixement i tecnologia entre tots aquests agents es dinamitzarà a través de la creació del Parc Científic de la Salut de L’Hospitalet i del Parc Empresarial de L’H, que s’impulsaran des del consorci creat entre les institucions signants i es desenvoluparan a través de l’experiència i lideratge del Parc Científic de Barcelona.

El Parc Científic de la Salut de L’H, que centrarà la seva activitat en la recerca biomèdica bàsica i clínica en àrees de la biomedicina, la bioenginyeria i la biotecnologia, constituirà a més un entorn de creació de noves empreses de base tecnològica i unitats mixtes de col·laboració entre ambdós pols, el públic i el privat, i alhora facilitarà la recerca d’excel·lència al voltant de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL), institut en què conflueixen els investigadors de l’Hospital Universitari de Bellvitge, de la Universitat de Barcelona i de l’Institut Català d’Oncologia (ICO). Alhora, el nou Parc Científic serà dotat amb una àmplia oferta tecnològica, i les noves empreses que hi iniciïn la seva activitat disposaran d’un espai d’incubació. Un cop graduades, podran consolidar-se en el marc del Parc Empresarial de L’H.

La creació del BioPoL L’H contempla també l’ampliació del Campus de la Salut de la Universitat de Barcelona amb la construcció de 37.000 m2 d’edificis, on s’acolliran centres de recerca com l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) o el mateix IDIBELL. D’altra banda, el projecte també contempla l’ampliació de l’Hospital Universitari de Bellvitge amb 56.000m2 de nova construcció.